View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg har sagt det er umoralsk å kjøpe sex av ufrivillige aktører.
Deretter har jeg sagt at jeg regner alle som helst ville gjort noe annet som ufrivillige. Hvis du finner en prostituert som helt oppriktig digger jobben sin, så har jeg ingen moralske innvendinger. Dette har jeg gjentatt til det kjedsommelige, men budskapet går. ikke. INN.
Vis hele sitatet...
https://www.abcnyheter.no/nyheter/20...-sex-frivillig

"Doktor Nick Mai, som har ledet arbeidet med undersøkelsen, sier til BBC at de gjennom nye intervjuer har kartlagt at 13 prosent av kvinnene som har deltatt i undersøkelsen, føler seg utnyttet, mens «bare» seks prosent har svart at de har blitt tvunget til å selge sex der de selv ikke har hatt kontroll eller innvirkning på omgivelsene."

OIIISANN
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du etterlyste kilder. Jeg ga deg en håndfull. Du har ikke lest de.
Vis hele sitatet...
Du har så langt lenket til én FAFO-rapport, ikke en håndfull. Det du derimot har gjort er å skrive tusenvis av ord uten å prestere mye annet enn å blottlegge din usmakelige arroganse ovenfor både horer og horekunder.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hadde du lest kapittel tre og fire i FAFO-rapporten jeg lenka til ville du sett at blandt rusmisbrukere er motvillig gateprostutusjon normen. De utgjør en mindre andel av sexmarkedet enn jeg trodde, men fortsatt godt over en sjettedel. Det er signifikant. Videre ville du sett at omfanget av menneskehandel i sexbransjen nok er større enn mange liker å tro. Min påstand om at sexhandel stort sett involverer personer som enten er tvungt direkte, eller som helst skulle gjort noe annet hvis de kunne - den står.
Vis hele sitatet...
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
[...] om disse 100% frivillige prostituerte faktisk eksisterer, så er det like fullt min påstand at de utgjør en minoritet på sexmarkedet.
Vis hele sitatet...
Dette er hva man kaller å flytte målpostene.
Først påsto du at prostitusjon er sammenlignbart med voldtekt pga. majoriteten av prostituerte er tvunget til det, enten direkte pga. menneskehandlere eller indirekte pga. rusavhengighet.

Når det senere viste seg at majoriteten av prostituerte faktisk har valgt dette frivillig så endrer du fokus til at blant rusmisbrukere så er gateprostitusjon normen. DETTE ER IKKE DET SAMME! At majoriteten av rusmisbrukere prostituerer seg betyr ikke at majoriteten av prostituerte er rusmisbrukere.

Og ærlig talt, ville det ikke uansett vært bedre for narkomane å selge kroppen sin lovlig på bordell innenfor trygge rammer og betale skatt fremfor å suge pikk i bakgater og få juling av shady drittsekker og null hjelp fra politiet pga. de ser ned på dem? Jeg er for legalisering av prostitusjon av akkurat samme årsak som jeg er for legalisering av rusmidler. Forbud hjelper ikke en dritt, det gjør ting bare vanskeligere for de som sliter mest.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
OK, og hvor er så dine kilder for denne påstanden? Jeg har forøvrig moralske ingen innvendinger mot sexhandel med slike aktører.
Vis hele sitatet...
https://www.abcnyheter.no/nyheter/20...-sex-frivillig
https://www.abcnyheter.no/nyheter/20...-sex-frivillig
https://www.abcnyheter.no/nyheter/20...-sex-frivillig

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Så var det dette med tekstforståelsen igjen da. Du må lese det som blir skrevet. I rekkefølge. Så la meg gi deg en recap. Bearass påstod at prostitusjon har vi alltid hatt og det blir vi heller ikke kvitt, så derfor bør man akseptere det. Altså at det er moralsk forsvarlig og helt greit fordi (premiss) man ikke blir kvitt det. Hvilket er et fullstendig tilbakestående, selv etter altrightstandarder. Så derfor nevnte vidarlo barnearbeid som et eksempel på noe kjipt som samfunnet har klart å kvitte seg med - til tross for protester, økonomiske vurderinger og alt det der. Til dette svarte Bearass at vidarlo da var naiv. Scroll tilbake og se selv! Vidarlo er naiv fordi han påstår at noe som beviselig har blitt avskaffa... har blitt avskaffa. Og da fulgte jeg opp med gruverabeiderbildet mitt. Ser du nå? Ingen har sammenligna prostitusjon og barnearbeid i alvorsgrad. Det bare påpekes at samfunn kan faktisk endre seg og fjerne uønskede institusjoner. Det koster, det blir bråk, men det kan gjøres og det har blitt gjort. Det betyr ikke at vi kommer til å klare det med prostitusjon. Det betyr ikke engang at vi bør prøve. Det betyr bare at argumenetet "Dette må vi akseptere fordi sånn vil det alltid være" er tåpelig. Ser du nå? Du misforstår det du leser, og hisser deg opp uten grunn. Skjerpings!
Vis hele sitatet...
Er det nå plutselig innafor å beskrive argumentet til meningsmotstanderen sin på freak for tilbakestående? Dette var nytt for meg