Tråd: Bilulykke
View Single Post
Jeg var i går i en bilulykke. Det gikk bra, bortsett fra smerter i hode og nakke. Hadde passasjer som også fikk noe smerter.
Det som skjedde var at jeg kom inn i en rundkjøring midt i rushen. Plutselig bråbremset bien foran, og jeg rakk ikke å reagere før bilen min kjørte i den foran. Dette var under rushen, og farta var max 30km/t.

Jeg la merke til sjåføren foran og så at hun var opptatt med andre ting, la seg feil ut og hun hadde en telefon i hånda. Min bil fikk store skader og måtte hentes av falken.

Da vi skulle skrive skademellding nektet hun på at hun hadde hatt telefon i hånda og sa hun måtte stoppe for bilen foran henne som bremset pga en fotgjenger.

Senere på kvelden fikk jeg melding om jeg var med på at det var fin feil at ulykken skjedde. Jeg skrev at jeg ikke var det, men at jeg skulle nok holdt større avttand til henne når hun kjørte så uforsvarlig. Likevel så jeg at hun satt med telefonen.

Hun skrev da tilbake at hun hadde datt opp telefonen etter kræsjet og tatt bilder. Jeg stusser enda på hvorfor hun da plutselig hadde telefonen så lett tilgjengeleig som hun sier hun hadde, og at det lå i en sekk. I tillegg spratt hun ut rett etter påkjøringa.

Det var det siste jeg tenkte på, å ta frem telefonen. Var helt i sjokk, og tenkte ikke ta bilder før i hadde kommet oss ut av veibanen. Har heller ikke noen bevis på dette, utenom passasjeren min som så det samme som jeg. Men som da er partisk i en slik sak.

Jeg hadde selvfølgelig bare delskasko. Og venter nå på verkstedstakst. Irriterer meg veldig over de som bare kan bråbremse uprovosert og slippe unna med dette.

Vet det er mye min feil at jeg skulle hatt bedre avstand, samtidig skal det være flyt i trafikken, og sjåfører skal kunne lese trafikken i god avstand slik at slike hendelser ikke kan oppstå.

Er det vits å kjempe i en slik sak? Sjåføren bak er jo den som får skylden i de fleste tilfeller.