Tråd: DMT-entiteter
View Single Post
Sky
Sky's Avatar
DonorModerator
steinarlima:

Du må ha misforstått meg, det jeg mente med at du er "redd" for å anerkjenne det som er ukjent og fremmed for deg var mer siktet mot at du ikke (ifølge inntrykket jeg fikk) tror på noe utover det du kan se, høre, føle og ta på, noe som mange mennesker - inkludert meg - er temmelig sikker på bare er en brøkdel av sannheten. Beklager for dårlig kommunikasjon og et dårlig formulert innlegg fra min side =)

Jeg forstår og respekterer din tankegang, men du har nok et litt tynt ståsted i forhold til emne. Men for all del, bare å diskutere i vei. Angående punktene dine:

Vi mennesker er ikke bygget opp likt, vi oppfatter, forstår og sanser alt subjektivt. Et godt eksempel på dette er mine og dine meninger om dette emnet. Og takk høyere makter for at vi ikke er like.

Mange rusmidler gir en ganske lik rus hos mange mennesker, men fremdeles forskjellig. F.eks psykedelika har fundamentale forskjeller i effekt hos folk, og selv for samme person er ingen opplevelse helt lik en annen; Jeg kan ta LSD en dag og oppleve sånn og sånn, ta LSD en annen gang og oppleve noe helt annet.

DMT skiller seg ut på dette punktet allerede fra tusener av år tilbake. Lenge før vesten visste hva DMT var, lenge før internett var utbredt og kommunikasjon utbredt. Derfor må jeg motsi din forklaring på de relativt like opplevelsene folk har hatt på DMT. Du trenger ikke gå tusener av år tilbake i tid for å se det, selv nå i nyere tid har individer med veldig lite kunnskap rundt molekylet opplevd veldig mye av det samme uavhengig av andres opplevelser. At DMT er hypet opp og alle forventer det samme, og av den grunn så opplever alle det samme er feil.

Som mentalmelt flere ganger klokt har påpekt er alt du opplever ekte i forskjellig grad. Det finnes ikke noe slikt som en falsk opplevelse, bare opplevelser i forskjellige grader. En drøm er som regel ikke integrert i din hverdagslige virkelighet, men betyr det at dette er en falsk opplevelse? I drømmen opplever du det som ekte, i hverdagen er det ikke.
Sist endret av Sky; 24. juni 2008 kl. 19:27.