View Single Post
Sitat av haifinn Vis innlegg
Hei. Kan du forklare dette litt nærmere? Har samme kit`et og blir jo helt blendet på natta av de blå lampene. Gjerne et bilde ;-)
Mvh
Vis hele sitatet...
Hei, ledningene jeg har koblet sammen ligger for tiden buntet sammen rundt setestangen dekket med elektrikertape, så litt vanskelig å få tatt bilde av. Men relativt enkelt å forklare:

1) Knepp av den hvite koblingen til lykt/dispalyet så du bare har en kort ledningsstump på denne.
2) Det er en hvit og en rød ledning som går til lyset, når tenningen er skrudd på er det kontakt gjennom disse. På den lange ledningen som nå går tilbake til controlleren kan du sette en binders eller ledningsbit i som gjør at det er forbindelse mellom de to ledningene som før gikk til rød og hvit på lykta(tror disse også er rød og hvit).

Alternativt kan du ta av pluggen og bare tvinne de to ledningene sammen, men jeg valgte å beholde den i fall jeg finner ut at jeg trenger den til noe. Lykt-opplegget kan du la ligge i en skuff

Ser ut til at det kan forenkles ytterligere: De to røde ledningene som kommer ut av controlleren kan kobles sammen (der det kommer to røde og en sort). Skal se om jeg får tak i feit ledning som jeg kan koble rett på batteriet så jeg kvitter meg med den lange greia som deler seg og går mot lykta.