View Single Post
jeg er så ute å kjøre nå, er på folkehøyskole å sliter veldig med økonomien.

jeg startet på folkehøyskole og trodde at det jeg fikk i lån og stipend av lånekassa skulle være nokk til å betale regningene for folkehøyskolen.

men jeg tokk feil. startet på folkehøyskolen med 1000kr på konto og 6000kr i regninger.

starter skolen med å ikke ha nokk til første regning, men etter 2mnd så fikk jeg penger av lånekassa og betalte 1 regning. så da havnet jeg en regning bakpå.

så da har jeg kommet inn i en dritt mønster hvor jeg må bruke månedens utbetaling til å betale regningen fra forrige mnd.
denne mnd fikk jeg regning på 32000 og 22000 utbetalt, har i tillegg fått en bot fra politiet på 4000kr.


så nå sitter jeg her med gjeld på 24000 og null penger på konto, jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre. mamma jobber 40% og har dårlig med penger, pappa brukte nettopp masse penger på en ferie med hele familien og mormor har allerede kjøpt masse utstyr til meg å har gitt meg 5000kr i julegave.

hva skal jeg gjøre? hvis jeg ikke får betalt de regningene så vil de jo bli høyere og høyere og betaler jeg ikke den fra politiet kan jeg få 2 uker i fengsel.

har lest mye og folk sier man burde si ifra til familien, men kan faktisk ikke spørre familien om 24tusen!

suger nokk i seg selv at jeg ikke har penger til å bli med de andre på skolen ut å drikke, spise pizza eller dra på butikken.

jeg er så stressa og føler jeg er helt ute å kjøre.

trenger tips!