View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg synes det er jævlig utidig av politiet å bedrive kampanjer mot politikerne på denne måten. Det er ikke politiets mandat å utforme lover. Men de drar altså lovgivere med seg, tar med seg riksdekkende medier for å vise at de gjør det, og slenger dop uteover bordet og fekter med pekefingeren som om de var på skremmetur på en ungdomsskole? Når så man sist en dommer gjøre noe tilsvarende?

Lederen av foreningen for human narkotikapolitikk klandrer politiet for å sabnotere debatten, og der er jeg helt enig med ham. Dette med god demokratiforståelse og rollefordeling har riktignok aldri vært politiets forté, men i lys av den siste tidens begivenheter burde dette nivået av taktløshet vært unngått.
Vis hele sitatet...
Jeg har inntrykk av at dette skrekkens narkokabinett ble iscenesatt av Frp og ikke av politiet, slik at Sylvi kunne stå der og gyse over konstruerte og feilaktige problemstillinger. Men at Kripos går med på det, og at NRK spiller med og blåser opp overskriften på mest mulig tabloide måte er absolutt en PR-kampanje med udemokratiske strømninger i bunn.

Jeg behøver å vite hvordan det kan være lov at politiet som utøvende myndighet kan danne interesseorganisasjoner for å lobbye den lovgivende myndighet - Norsk narkotikapolitiforening. Er det noen som har juridisk kompetanse nok til å svare på dette? Eller som kjenner noen som kjenner noen som kan ta en titt? Jeg vet ikke hvor jeg skal starte.

Har Frps liberalistiske åre tørket helt ut? Individets styringsrett over egen bevissthet er ikke bare etter min mening det sterkeste argumentet for bruk av alle psykoaktive stoffer men også et argument et parti som frp burde kjøpe.
Sist endret av Bær; 12. januar 2021 kl. 10:19.