View Single Post
Dement
GothQueen's Avatar
Trådstarter
speq; Du får regning for alle medisinene de har puttet i deg, etter at du kommer ut fra sykehuset.
Man må betale for alle testene de tar på deg, med drosjerekvisjon må man likevel betale 120kr en vei, samme hvor langt/kort det er. Med mindre du allerede har brukt 1500kr (eller noe) og dermed har frikort.

Dere som nevnte bussen: Når man går på ungdomsskolen, kroppen og hjernen er i ombyggning, du sitter i en eldgammel buss utenventilasjon, og bussjåføren spiller dårlig listepop, mens du får tre andre veltende over det.
- Slikt blir man syk av.
Jeg ble litt pga. den bussen jeg.
Selv om jeg aldri fikk migrene.
Men det var da også mange andre faktorer som spillte inn til at jeg ble syk...


Altså; Jeg mener ikke det at Norge er et dårlig land å bo i! Det er et godt land og bo i! Ingen har noen grunn til å være redd for å bli skutt, eller bombet når de går ut på gata!
Men, det er så mye som kunne bli gjort bedre!

Fks.: Hadde jeg fått diagnosen min innen et år etter at jeg ble syk, så hadde jeg aldri blitt ufør.
Da hadde jeg blitt frisk i løpet av noen måneder.
Men, helsevesenet hadde ikke tid til meg!
Fordi, de hadde for lite folk! FOR LITE FOLK???
O.o
Så de tok bare inn de som var alvorlige tilfeller, halvødemennesker og slikt.
Greit, de fortjener jo å komme inn før meg! Men de visste jo ikke hva som feilte meg.
Tenk om jeg hadde hatt en dødelig sykdom?
Skulle jeg bare ha dødd i sykekø jeg da? :-S Er ikke Norge så rikt at de har råd til flere folk?
Eller er det ingen som vil utdanne seg til velbetalte jobber inne psykologien?
(Ja, jeg ble utredet av en overlege på psykeriatrien, da sykehuset ikke hadde råd til å ta meg inn O.o )

---

Ja, ok. Kanskje noen lever godt på trygdepenger!
MEN! De har hatt en jobb før.
Jeg har aldri hatt en jobb, jeg. Derfor går de ut fra en slags minstesats!
Kjenner flere som er på trygd, noen av dem får 10 000kr i måneden etter skatt, fordi de har hatt en jobb før...
- Men vi som ble syke før vi var "gammle nok" til å jobbe, vi får 6 000kr i måneden vi, etter skatt.

Og hvorfor sier staten egentlig "Du får 9 000kr i måneden! MEN! Vi skal ha tilbake 3 000!"
Kunne de ikke bare ha gjort trygd skattefritt? At de heller gav ut et lavere beløp?
At de bare sa "Du får 6 000kr i måneden, og det er skattefritt!"

Å nei da, det er jo viktig å trekke ifra skatt på de pengene som de selv har gitt..

---

Og hva er det med forskning egentlig?
Hva er det vi forsker på her i Norge?
En ting er sikkert, vi forsker ikke på sykdommer!