View Single Post
Sitat av aoakn Vis innlegg
Da er det oppdatering i saken. Viser her til artikkel fra VG.NO; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...B/kryptomannen

Og som etter min påstand, her bekreftes det at Hagen faktisk investerte i cryptocoins, her Monero, i 2019.

"I februar 2019 kjøpte Hagen monero for vel 30 millioner norske kroner. Da Hagen og kryptomannen ble pågrepet våren året etter, hadde verdien steget med rundt 76 %, viser VGs egne undersøkelser. I utgangspunktet økte beholdningen dermed til cirka 52 millioner kroner, men deler ble brukt da han overførte 13 millioner til motparten sommeren 2019. Milliardæren har likevel tjent godt på monero-kjøpet."

Uansett en god og gjennomført artikkel. Anbefales som en god lesning. Og det ville være spekulativt underlig om ikke "Kryptomannen" opererte under flere brukernavn her på dette forumet. Det har tidligere blitt noe hylekor om lekkasjer fra Politiet. Uheldig, ja der er jeg enig, og uansett må de vise aktivitet i saken selv om de tilsynelatende står fast. Personlig er jeg optimistisk. Les artikkelen og gjerne del meninger.
Vis hele sitatet...

Vel kona forsvant jo året før i 2018. Hagen har betalt noe løsepenger i 2019. Vet ikke om det har stått eksplisitt hvilken kryptovaluta som ble brukt.

Så at det ble kjøpt krypto i 2019 det er vel således intet nytt, og det beviser vel heller ingenting enn at Hagen har betalt noe til de som ba om penger?

Dette har vel såvidt jeg kan huske å ha lest skjedd i samarbeid med politiet og politiet var hele veien informert. Hvorfor du i det hele tatt nevner en evt fortjeneste på monero i 2019 skjønner jeg ikke, hva beviser det? At det meste av krypto valta steg da? Det kan ha vært politiet selv som satt på pc'n og gjennomførte dette kjøpet av monero, for gamlingen selv var vel en kløne på pc og mobil?

Hvorfor tror du kryptomannen hang her? Er jo ikke akkurat et mainstream forum? Selvsagt kan det tenkes han hang eller henger her. Men er det så mye kryptosnakk her at noen søker seg hit pga det? Det er vel sikkert andre nettsteder med langt mer aktive debatter om krypto penger vil jeg tro? Uansett, skulle det stemme som du sier så har sikkert politiet avdekket det for lenge siden? Det er vel ikke akkurat mainstream å henge freak, men det er likevel ikke sjokkerende om så er tilfellet? Folk flest vil vel tenke at det mest sjokkerende med freak er alt snakk om rusmidler?

Får lese artikkelen nå, av erfaring fra alle andre lekkasjer i saken så er det neppe noe av substans eller som kan si noe om skyld i denne heller. Det virker som det bare har vært en lang rekke lekkasjer og tåkeprat fra politiet for å forsøke å tåkelegge det faktum at de ikke har nok til arrestere gamlingen, og har de ikke det så har den gamle bestefaren neppe noe med saken å gjøre.

I den farten etterforskningen har gått så dør vel Hagen av alderdom før det blir et evt. gjennombrudd i saken?
Sist endret av _abc_; 24. juni 2021 kl. 12:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.