View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tja om min kone hadde forsvunnet i det som fremstod som en kidnapping mot løsepengersak, da ser jeg ikke helt bort i fra at også jeg hadde blitt så nervøs at jeg hadde vurdert å skaffe våpen og ha ved sengen.

Seriøst, det er kanske greit å skille mellom hva som har skjedd før forsvinningen og etterpå? I norske hus og hjem er det jo ikke uhørt at det befinner seg feks arvevåpen som ikke er korrekt registrert. Såvidt jeg kan se er det lite i saken som tilsier at fru hagen er hagleskutt i sitt eget hjem, så å ta evt. våpen til inntekt for at hr hagen er en konedrapsmann føler jeg blir å strekke ting i lengste laget.
Vis hele sitatet...
Regner med at dette var en generell betraktning tilsiktet politiet og ikke et tilsvar til meg og/eller Dough. Antar for morroskyld at det var til meg og repliserer kort: Totalt irrelevant. Hva han velger å gjøre på grunnlag av berettiget frykt skal ha nada å si for et evt beslag så fort de er bekjent med det. Sikter da spesifikt til den ladde hagla ved senga. Hva angår straffereaksjon vil nok omstendigheter spille en rolle, men ikke faen når det gjelder beslaget i seg selv - av en fuckings skarpladd hagle.

Så, for å presisere: Forståelse eller ei for Hagens valg av skarpladd hagle ved senga, at politiet på et såpass sent tidspunkt kommer med en reaksjon, eventuelle skjulte motiver/begåtte handlinger han måtte ha med våpnene - ingenting av dette ble kommentert i mine innlegg. Det eneste jeg nevnte, som jeg fortsatt ser på som det desidert mest oppsiktsvekkende er at de valgte å gi blaffen i opplysningene om at fornærmede(mistenkte?) oppbevarte et skarpladd våpen ved senga. Det er helt uforståelig på alle mulige måter, og kan faktisk ikke forklares på noen som helst annen måte enn inkompetanse. At de hittil i etterforskningen ikke har fremstått som særlig kompetente er jo så, men dette er ikke sånn at det fremstår inkompetent, det ER inkompetent.