View Single Post
Sitat av vinkelslip Vis innlegg
Jeg reserverer meg litt mot å forhåndsdømme, da alle parter har oppredd useriøst i min mening men vi kan ikke late som at vold og drap innad familier er statistisk unormalt. Det som slo meg som utrolig suspekt var at Hagen selv i noe som over ETT ÅR hadde endelig kommet ut med advokat og sagt han gir dusør for tips til seg selv, ikke til politiet, PRIVAT. Hvordan kommer man plutselig til en slik konklusjon plutselig når det har gått lang tid?

De fleste med noe peiling vet at uoppklarte saker som regel IKKE blir oppklart når det går et viss tidsforløp. Det henger derfor ikke på greip, Hva skal den gamle mannen gjøre med det? Akkurat som at PI Joe er bedre en politiet selv som åpenbart sikler sammen med media konstant etter å få mannen dømt? Slår meg som et utspekulert forsøk på renvaskelse i det offentlige.

Han var også ekstremt rask og forhåndsbetalte de angivelige kidnapperenes dusør, selv om han eksplisitt ble gitt advarsel om å ikke gjøre det. Korriger meg om jeg tar feil men var det ikke sånn at det ble avslørt at han var hos en krypto ekspert for samme valuta FØR bortførelsen? Dette er ekstremt beleilig.

Verre er det at slaskene politiet har trådd ekstremt useriøst opp, rett og slett patetisk. Man kan ikke forvente å etterforske noen-som-helst seriøst og spesielt ikke en tilsynelatende intelligent rik gammel mann med høy profil når du umiddelbart drar vedkommende inn og ut av fengsel over uinkriminerende, svake bevis som blir hevet ut av retten isteden for å holde vedkommende under oppsyn uten makt og skaffe en hel del bevis for en sterk sak(dette enkelt ha gjort om de ikke hadde vært tilbakestående), det har gitt Hagen god grunn til å sikre seg sterkt i motsetning med gode advokater, sikkert et helt PR team også noe som rikdommen tilsier såvel som offentlig sympati. Jeg mener at PGA dette T.o.m. om han er skyldig kommer han til og gå helt fri MM de greier å produsere det gylne rævhåret. Det er uten tvil at politiet har fucket opp hele saken med indisier.
Vis hele sitatet...
Tenker en sammenheng her i ditt første og siste avsnitt. Han har fått et påskudd for å slutte å samarbeide med politiet, han fikk en mulighet til å få kontroll over tips. Samtidig som forklaringene hans rakner er jo det også svært beleilig å slippe mer forhør. Jeg oppfatter det som er kommet ut fra forklaringene om ekteskapsproblemene som veldig ukonsise og han er konfronterende. Nå ser vi det jo også tildels selv i intervjuet. Han er "overrasket" over at hun ville separeres og generelt det han blir konfrontert med men har da selv skrevet om grums i ekteskapet av nyere dato i disse 17.000 sidene. Politiet er selvfølgelig idioter som finner dette grumset og drar frem det istedet for å hylle alle de andre lykkelige årene. I hans situasjonen burde han som uskyldig lagt seg ganske langflat å vise en viss forståelse om hvorfor han er mistenktS om skyldig er det da også det han burde streve etter å etterleve istedet for å konfrontere.

Og hva er sannheten om denne foreningen til AEH? Han sier hun skulle slutte i foreningen, det er jo lett å si når hun ikke kan svare selv. Det jeg hører tilsier at dette kanskje var "fristedet" hennes.

Joa politiet har fucket opp, plottet her kan jo være ganske simpelt. Jeg blir ikke overrasket om det kommer frem mer rundt dette som gjør saken mye mer omfattende, utspekulert og kyninsk enn at hun bare "ble tatt av dage".

De medvirkende får betalt gjennom utbetalingene, han har kunne sitte sammen med KRIPOS i KRIPOS sine lokaler å betale dem. Politiet har vel og betalt noe ved en "feil"... Så de gutta koser seg nok med paraplydrinker. Kryptomannen du nevner er jo forøvrig mistenkt nummer 2.

Tidsperspektivet her så vet ikke jeg hvordan det er med statistikken over uoppløste saker av eldre dato vs nyere. Dette er jo litt tema i Therese dokumentaren. Den gang hadde de svært lite å gå etter av digitale spor, DNA og sånne verktøy de har i dag. Jeg vil tro det forandrer mye og det er ikke sikkert den statistikken er sånn den var for flere 10-år gamle saker.