View Single Post
Sitat av Heyhoti Vis innlegg
Intenst! Bra lesning! Ja, man lager seg opp noen erfaringer med åra! Men jeg kunne ikke unngå og få med meg at du er blind? Og da må jeg såklart spørre om noe jeg har fundert på fra tid til annen mens jeg tripper. Hvordan er det og trippe for dere "visuelt" sett. Er det helt mørkt da også? Avhenger vel kanskje mest av om du altid har vært blind eller blitt det? Beklager spørsmålet, men jeg så en gylden mulighet til å få besvart akkurat det spørsmålet!
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke han du spør og jeg er langt ifra blind selv om jeg bruker briller og har dårlig syn

Men mange som er "legally blind" har enda et snev av syn, men det kan være så dårlig at man kanskje bare ser det som er 30cm unna, eller skimter lys/farger osv. Veldig stor forskjell på hva en blind person kan se. Noen igjen ser bare "ingenting" - noen forklarer det som svart andre som hvitt, andre igjen som "alle mulige farger"

Selv helt nykter ser jeg mange rare ting bak lukkede øyelokk, og på tripp har jeg hatt flere av mine beste opplevelser med lukkede øyne.

Fant denne artikkelen og det var ganske lærerikt


^ fra artikkelen