View Single Post
Sitat av YourGirlMolly Vis innlegg
I min ungdom på 00-taller kostet vel et g hasj xxx(?) kr?? Husker ikke helt for det var ikke akkurat min greie. Men når man ser på hva en pakke snus eller røyk koster i dag. Hva kommer ikke et gram med brunt til å koste når staten skal ha sine skatter og avgifter. Blir det en realitet kommer det nok til å svi greit pungen. Eller hva sier dere?

Blandingsmisbrukere som mange er, kommer dere til å stikke innom Hasjoteket og shoppe varer der og resten av godsakene gjennom de vanlige kanalene?

Kommer dere til å rope: "Nei, fysj! Dette skal jeg ha meg frabedt, min gode herre! Jeg finansierer ikke slik illegal handel med hasjis!!! God dag til dem! Behold det svineriet selv! Jeg sa goood dag!!!" Mens dere løfter på bowlerhatten, når den vante pillepusheren din viser frem en bønne kan få en god pris på i tillegg til pillene du nettopp kjøpte?
Vis hele sitatet...
For det første er det ikke legalisering og offentlig utsalg vi diskuterer her, men regjeringens ønske om å styre narkotikalovgivningen mot en avkriminalisering.

For det andre så tror jeg de fleste ville ønsket å heller betale noe mer for å slippe rulleblad, ødelagt karriere, nektet legemidler på livstid, bot på flerfoldige tusen+++.

For det tredje; om det skulle vært snakk om en legalisering: hvorfor måtte ett gram, si hasj, vært så dyrt? Dette grammet koster tilnærmet ingenting å produsere så skatter og avgifter kunne vært ganske kvalmende høye uten at det svarte markedet hadde vært et rimeligere alternativ.

Det er ikke som om vi ikke allerede betaler for at folk skal risikere årevis i fengsel for smugling, salg osv.
Sist endret av Veggen; 21. januar 2020 kl. 16:15.