View Single Post
Problemet er at 90% av de som bruker rusmidler rekreasjonelt vil aldri snakke offentlig om dette i frykt for stigmatisering, psykiske og sosiale problemer i ettertid, meg inkludert. De som tør å ta diskusjonen er få, noe som dessverre også setter "narkomane" i en bås for seg selv. Jeg tror svært mange av det norske folk ikke skjønner omfanget av rusmiddelbruk her i Norge, men på grunn av at det er så få som tør å snakke offentlig om temaet vil det alltid være noe "de aller færreste driver på med".

Jeg snakker aldri høyt om mitt syn på rusmidler i frykt for å få narkoman stemplet i panna hver gang man går ut av huset. I tillegg er det mange som har et sunt forhold til rus samtidig som de er foreldre, noe som gjør frykten for represalier enda større i form av politi og barnevern

Så lenge majoriteten av det norske folk nekter å la seg opplyse og enda hviler på propaganda fra 60-tallet vil vi aldri få en åpen saklig og faktabasert diskusjon. Tar du en titt på facebook så vil du se hvordan det ligger an.