View Single Post
Sitat av yakooza
Så det vil si at jeg tar sånn ca. 24 stk. 5 mg Diazepam daglig, viste at de var sterke men må si at jeg ble litt overasket men ok. Uansett så er jeg intressert i hvilke medikamenter som forsterker virkningen av Alprazolam, selv om du mener legen allikevel ikke vil skrive dem ut. Leger er en ting vet du! Men stemmer det at noen sorter mat kan gjøre dem mer effektive? Og ja er helt klar over at pillene er som skalkeskjul for angsten min, en sånn er livet mitt også.
Vis hele sitatet...
Om du starter med 24 à 5mg Diazepam vil du gå rundt som en zombie, Diazepam er et mer potent sedativum enn Alprazolam. Om du vil gjøre det enklere for deg selv bør du redusere Xanor dosen med 1-3mg før du bytter til et langtidsvirkende benzodiazepin, Diazepam og Flunitrazepam er de som er aktuelle med en aktiv metabolitt med lang halveringstid.

Medikamenter som hemmer CYP450 enzymet CYP3A4 vil øke effekten av Alprazolam og enkelte andre benzodiazepiner. Om du tror du finner de på gata, here goes; Erytromycin, Itrakonazol, Ketokonazol, Nefazodon og Ritonavir. Søk de opp på google og du finner preparatnavn. En noe potent CYP450-hemmer som du faktisk finner i butikken er grapefrukt(juice). Stjernefrukt, pomelo og bitterappelsin fungerer også i noen grad.

Andre stoffer som vil potensere benzodiazepiner er opioider/opiater, barbiturater, Carisoprodol, Etanol, andre benzodiazepiner osv.
Det sier seg selv hvor lurt det er å bruke noen av disse til å øke effekten av Xanor.

Sitat av Deci
Poteter feks inneholder små mengder av et stoff som er veldig likt diazepam. Kanskje det å spise en god middag forsterker effekten? who knows.
Vis hele sitatet...
Hvilket stoff er det vi prater om da?
Sist endret av Dodecha; 6. september 2008 kl. 20:58. Grunn: fjernet tilsvarende i quote av deci