View Single Post
Sitat av yakooza
var et par ting til jeg lurte på kansje du kan fortelle litt om hvordan nedtrappingen gikk for deg, hvor mye xanor du hadde brukt, hvor lang tid osv? en annen ting jeg lurer på om det er noen medikamenter som forsteker virkningengen av xanonren? jeg vet det finnes men vet ikke hvilke, som nevnt tidligere så er jeg veldig usikker på om jeg vil trappe ned eller ei, da de fremdeles hjelper meg enda. kan også nevne at jeg bruker nozinan for og sove, hjelper meg også mot anspentheten min, kansje jeg kunne bytte disse ut mot noen andre. vis noen har noen erfaringer så er jeg takknemelig for svar!
Vis hele sitatet...
Brukte Xanor i en lengre periode(noe over 6 måneder), starta med 2mg daglig og var oppe i 8mg på slutten, før jeg selv bestemte for å trappe ned. Hadde selv avtale med psykiater om å bestemme tempoet på seponeringen selv, brukte noe over 3 måneder på redusere den daglige dosen med 50%, var da nede i 4mg før jeg byttet til et langtidsvirkende benzodiazepin, som i mitt tilfelle da ble Valium. Da dette er en stund siden kan jeg huske hvor mange mg Diazepam jeg begynte med, men husker jeg var fullstendig ferdig etter 4 måneder, så brukte totalt 7 måneder. Brukte ingen andre medikamenter ved siden av, og slapp unna det verste pga. lang seponeringstid. Så for meg gikk det mye bedre enn forventet.

Er flere medikamenter som kan forsterke virkningen av Xanor og andre BZ, men ingen av de vil du få skrevet ut så da er det vel ubetydelig.