View Single Post
Sitat av Deci
Jeg har prøvd Xanor en gang, fikk 2mg før en operasjon. Det er etter min mening det kraftigste benzodiazepinet jeg har prøvd. At flunitrazepam ble flyttet til A-respet og at alprazolam fremdeles er et B-preparat synes jeg er noe snodig.
Vis hele sitatet...
Er nok ganske individuelt hva folk mener er det mest potente benzodiazepinet når det kommer til Flunitrazepam og Alprazolam, men de sedative egenskapene som de fleste opplever som selve rusen er mye kraftigere hos Flunitrazepam i forhold til Alprazolam.

Flunitrazepam ble omklassifisert til A reseptgruppen i hovedsak pga. økende antall overdoseofre med Flunitrazepam i blodet. Også den illegale/legale omsetningen var en faktor.

Sitat av yakooza
jeg har brukt 2x3mg xanor i et år nå, før den tid har jeg brukt 3x25mg sobril daglig i noen mnd. sluttet med det da dette ikke ga meg noe effekt, deretter har jeg brukt stesolid 3x5mg daglig for en kort stund. Dette hjalp meg heller ikke noen ting, begynnte deretter med xanoren (2x3mg). Men nå har jeg brukt xanoren i så lang tid at virkningen avtar også her, har heller ikke lyst til og øke mg. I felleskatalogen står det at det er effektivt i 8 mnd. Begynner og bli litt frustret, sliter masse med angst. Hvordan kan da valium hjelpe meg med seponeringen da valium, stesolid etc. inneholder de samme virkestoffene? Hvor mye brukte du under nedtrappingsfasen? Sliter også med muskelspenninger pga. xanoren ikke virker så bra som den gjorde tidligere, er det mulig om det finnes noen medikamenter som kan hjelpe meg med dette? Fortvilet....
Vis hele sitatet...
Under nedtrappingen vil det være lurt å snakke med psykiater/psykolog, for den angsten du har nå vil selvfølgelig bli forverret under denne fasen. Dette sier jeg ikke for å skremme, men det er realiteten. Hvor lang tid du skal bruke på å seponere er det bare du og kroppen din som vet, veldig viktig at du gjør det rolig uten å forhaste deg, for det vil garantert ikke hjelpe deg.

Valium/Stesolid/Vival vil hjelpe deg pga. halveringstiden er mye lengre enn på Xanor, du vil slippe å ta medikamentet like ofte og konsetrasjonen i blodet vil lettere kunne holdes balansert.

Sitat av yakooza
Er det noen som vet om mulig det er og si hvor mange feks. valium 5mg tilsvarer en 3mg xanor depottablett i styrke?
Vis hele sitatet...
http://www.bcnc.org.uk/equivalence.html

3mg Alprazolam tilsvarer sånn ca. 60mg Diazepam. +- så klart.