View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dette er noe jeg kan sette meg inn i og skjønne, noe slettes på skjønn, instinkter vi som moderatorer har lært av, og det kan oppfattes som ulogisk fra en observatør fra utsiden.
Personlig prøver jeg å la det være stor takhøyde, unntaket er når vi ser tendenser mot regelbrudd.



Dette er ikke første gang jeg hører om denne meningen, det har blitt utredet om det før men jeg kan gjerne ta det igjen:

Reglene og praksisen vår er basert på prinsippet om at når en bruker først har bestemt seg for å prøve noe, være det seg fleinsopp eller heroin, så er det i skadereduseringens-syn best å gi de korrekt og saklig informasjon om bruken og dosering. Folk kommer til freak nettopp fordi vi er et slikt sted, det er vår nisje.
Vi er vel et av de få stedene man kan spørre om slikt.
Et konkret eksempel er jo fleinsopptråden, der identifisering bidrar til at folk ikke spiser giftig sopp som i værste fall kunne endt i død.

Om ditt spesifikke problem så er jo du i en spesiell posisjon da du bor i utlandet. Vi er et Norskt forum og har ekspertise på Norske lover og regler, vi har ikke som mål å ha ekspertise på all legemiddel/narkotikalovgivning i resten av verden.
Jeg skal innrømme at problemstillingen din tester regelverket og jeg har tatt dette opp internt hos crew.

Beklager, jeg er på jobb nå og rakk ikke skrive mer, fortsetter gjerne diskusjonen når jeg har tid!
Vis hele sitatet...
Jeg er forsåvidt veldig enig i at folk burde få spørr om hvordan ta stoff på trygges måte. Men det er som jeg sier, det er ikke noe rød tråd og spore i mange av avgjørelsene. I noen tråder har du folk som anbefaler doseringer, type stoffer, glorifisering av stoffer, generelt hvordan bruke stoff på best mulig måte, alt illegalt selvfølgelig. Så har du for og bruke eksempelet jeg gav, jeg som spørr om det finnes typer av legalt stoff jeg kan bruke - Den tråden blir fjernet, mens det på samme tid foregår en diskusjon hvor adminen som fjerner tråden min er involvert, hvor de diskuterer forfalskninger av resept. Tips og triks til hvordan få det til, og hvordan ikke bli arrestert. Det er et lovbrudd som gir automatisk fengselsstraff om jeg ikke tar helt feil

Hadde jeg eid og drevet dette forumet så tror jeg at jeg hadde gått for en bred aksept som det var før i tiden, blir noe altfor drøyt så sier som regel brukere selv ifra tenker jeg. Du har daglig tråder hvor man skjønner at medlemme driver med lovbrudd. Tråder om hvordan unngå bli tatt av politiet. Om dere er bekymret for at politiet skal finne dette forumet interessant og dere vil bli mer stueren...det tror jeg virkelig går på bekostning av interessen for forumet. Det var en grunn til hvorfor jeg og mange andre er jeg overbevist om valgte dette forumet for lenge siden. Ikke for og begå kriminalitet, men diskusjoner rundt det, erfaringer, historier. Politiet er nok veldig klar over forumet fra før av - Husk dere stilte opp på "Norge på Dop" hvor noen herifra testet amfetamin på tv i bestesendetid og gav seg ut for og være fra 'Freakforum'. Det gir nok de fleste som ikke vet om freakforum fra før av et vist inntrykk? Et inntrykk det kan virke som dere delvis vil motkjempe, og delvis ikke vil, derav gir mange av modereringene for oss brukere ikke mening