View Single Post
En av mine beste venner sluttet med heroin uten hjelp av LAR.
Han hadde vært misbruker siden 15 års alderen og til han var over 40.
Først speed, deretter heroin de siste ca.15 årene.

Jeg kjenner igjen det Tøffetom sier.
Min venn reiste 30 mil i svært høy hastighet, for ¨å ordne seg en smell.

Han sa at for han var selve abstinensen "en tur i parken", den hadde han vært igjennom veldig mange ganger og hadde lært seg å trappe ned i forkant.
Han hadde også igjennom sitt liv som rusmisbruker, vært velkommen hjemme til oppforing, så han var svært erfaren med abstinenssykdom.

Hans problem var å holde seg nykter!
Det kom folk på døra som trengte hans hjelp med kontakter og transport og var villig til å spandere.
Så han reiste bort og var borte i 13 uker, på et pensjonat/helseheim hvor han ble godt tatt vare på.

Vel hjemme igjen kom den såkalte "hyppen", den var av et helt annet kaliber enn abstinensen.
Den representerte en personlighetsforandring han ikke likte og rullgardinen gikk så godt ned at han som er ærligheten selv var villig til å skade andre for å stagge suget.

Løsningen for han var et akupunkturprosjekt i regi av utekontakten i Oslo.
Hver gang hyppen kom for alvor, gikk han dit og fikk nåler i øret, og hyppen forsvant.

Han hadde kjempet i flere år før han lyktes, og det tok fem år før han skjønte at han ikke hadde noe felles med andre H-avhengige og 10 før de grusomme angstanfallene ga seg.
Vi snakker om angstanfall så sterke at han besvimte og gikk i sjokk.

Det hadde vært fint om dere, i tråder hvor folk spør om bruksmetoder og om milde abstinenser, forklarer med teskje at det ikke er kvalme, svetting og dårlig mage som avgjør om du er hektet på heroin, men lysten du får på det.

Lysten du får overgår alle dine drifter, som sult, tørst og sexlyst.

Lykke til alle sammen!