View Single Post
Hei. For en måned siden mistet jeg førerkortet, kjørte i 86 km/t i 60-sone i en tunnel. det er en tunnel for hver vei og det var 80-sone begge veier helt til dem pusset opp den ene tunnelen, nå er det 60-sone i tunnelen som er oppusset og det er jo lett og glemme dette vertfall når de to 60 skiltene i tunnelen er svært liten.

Ble stoppet av en tjenestemann i en sivil bil, han hadde målt gjennomsnits hastigheten min på 85 km/t som han fortalte og viste meg, jeg samtykket førerkortbeslag på stedet og fikk forelegg noen dager etter å der sto det at jeg kjørte i 86 km/t og at jeg mistet førerkortet i 3 mnd men fordi jeg har 6 prikker så blir det forlenget med 5 mnd,
så jeg sendte klagebrev og trakk samtykket, en uke senere fikk jeg svar på at jeg hadde kjørt i 86 Km/t ikke 85 og i brevet sto det at jeg skulle få et nytt forelegg men fikk det gamle forelegget og kunne velge å samtykke eller ikke på nytt, jeg samtykket ikke hverken botens størrelse eller førerkortbeslag.

Er det noe vits å la det gå til tingretten? kan jeg få lenger straff da? og må jeg betale saksomkostning?

Tusentakk på fohånd!