View Single Post
Sitat av snippsat Vis innlegg
Tror ikke jeg skal forandre default lyd-format som NRK bruker,da dette kan skape problemer for andre.

AAC er et veldig vanlig lyd-format og WD mediacenter skal da støtte AAC?.
Viss du søker på konvertering verktøy for "mkv",finner du mye og flere kan forandre lyd-format.
Vis hele sitatet...
Hei
Stemmer at du ikke bør endre det. Min WD spiller AAC i de fleste tilfeller, men NRK bruker en litt for avansert versjon av AAC (den kommer i mange varianter). Jeg jobber med å lage proffe video-encodere blandt annet, og det er en grunn til at man kan man må kunne velge forskjellige varianter på AAC på samme måte som man må kunne gjøre det samme på h264. Ikke alle codecer støtter all funksjonalitet. Nok om det.

Det jeg ønsket meg var en drop down eller lignende, som vanligvis sier "behold original lyd", men som også kan endres til f.eks ac3 eller andre kodeker. Det bør ikke være veldig mye arbeid, en fungerende kommando kom jo litt ovenfor her. Det samme for video hadde også vært bra, da min gamle tab ikke støtter HiP h264, og må kjøre med software decoding, noe som _spiser_ batterier. Hvis du ikke føler det er nyttig nok så har jeg full forståelse for det. Jeg kan kanskje sette meg ned og lage en patch om et par uker eller så, har noen fryktelig slitsomme uker foran meg, så jeg rekker det ikke med det første =(

mvh
Morgan Tørvolt