View Single Post
Jeg kan ikke se annet enn at du bommer på målet, Sky, ettersom du ikke forstår det ikke-dualistiske synet EoT legger til grunn for innleggene sine. Du vil kanskje ved første øyekast benekte dette, eller kanskje ikke (tviholder du på materialismen som monistisk til tross for hvor vanskelig det er å opprettholde konsekvens? -- hvis du nå bekjenner deg til denne doktrinen da), men det du skriver er faktisk krystallklar, nesten klassisk dualisme, noe jeg tror også du vil innse ved nærmere ettertanke. Du skiller mellom virkelighetsgraden av opplevelser avhengig av om de "representerer" (vær ærlig, så lite neurologi kan du ikke, Sky) en ytre objektiv verden eller en indre subjektiv, du forsøker altså ikke engang, som andre materialister å fordre eksistensen av kun én -- spørsmålet mitt ovenfor er altså egentlig overflødig. Spekulasjoner omking muligheten av at noe blir til virkelighet i kraft av å bli opplevet er altså, mildt sagt, skivebom og det hele virker egentlig langt mer absurd enn det EoT noen gang har påstått.