View Single Post
Pokèmon Diamond og Pearl til DS ble sluppet 22. april i Nord-Amerika. ROMs var å finne på nettet dagene før og disse fungerer utmerket på M3 Lite, M3 DS Simply og R4DS. Spillet har blitt godt mottatt av anmeldere og alt tyder på at disse titlene vil komme høyt på salgstatistikken.

Jeg valgte å starte med Pearl og har kommet meg til Veilstone City og har tre badges etter litt over tolv timer med spilling. Så langt er inntrykket at det er en stor oppgradering fra de tidligere spillene og at det kommer til å ta relativt langt tid å fullføre. Det eneste jeg er litt skuffet over er at starter-Pokèmonene ikke er like tøffe som de vi kjenner fra de gode gamle klassikerne rød og blå. Resten av de nye Pokèmonene er av variabel kvalitet, og det vitner om at det har vært vanskelig å lage en drøss nye som skal følge samme mal som de tidligere spillene. Til syvende og sist er det greit å ha et noenlunde friskt utvalg selv om man allikevel føler likhetstrekkene. Gameplayet har så langt vært underholdende, og selv om verken grafikk eller lyd utnytter Nintendo DSen til det fulleste er det en god stemning som har overlevd et tiår siden de første spillene. Online spilling og bytting over wi-fi er en kjærkommen nyhet, og jeg takker Helk for å sørge for at vi begge fikk alle starterne på plass.

Håper noen andre også har fått sjansen til å titte på disse spillene og kan kommentere på hva de synes.

http://dump.doomtech.net/.hidden/pkmn-diamond.jpg http://dump.doomtech.net/.hidden/pkmn-pearl.jpg

Pokèmon Diamond og Pearl skal i følge den norske wikipedia-siden komme en gang i juni/uli. Heldigvis finnes det to måter å få spilt spillet allerede for å slippe å vente på utgivelse i Norge.
1) Importere spillet via playasia.com, ebay.com eller andre internasjonale butikker (mange butikker med nye varer opererer på ebay).
2) Kjøpe flashcart fra modnet.no. Modnet.no er seriøse, har gode priser og rask levering. Bruker selv R4DS og er storfornøyd. ROMs finner man på emuparadise, men jeg har også lagt opp en liten snarvei til Diamond og Pearl.
Sist endret av Nichotin; 14. mai 2007 kl. 11:32.