View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Epilepsi jeg også, årsaken er ukjent, men jeg var på kjøret med svært farlige eksperimenter den gangen, for eksempel mye stilnoct, imovane, lyrica, og til slutt syntetisk hasj. Dette var nemlig det eneste jeg kunne ruse meg på uten å få problemer med urinprøver og slikt i akkurat den perioden. Jeg er rusavhengig. Ble funnet av samboeren i kjelleren der jeg gjemte meg og smugrøyket syntetisk. Jeg hadde GTK, og fikk ikke vite om anfallet før jeg stod opp dagen etter og leste brevet som samboeren etterlot seg før hun dro på jobb.

Etter at jeg fikk GTK under samleie med samme samboer, så ble det legevakt og slikt. Der konkluderte de først med at dette trolig handlet om rusmisbruk / abstinenser eller noe i den spor, jeg var heller ikke helt åpen om hva jeg hadde drevet med og ruset meg på, som oftest var det min samboer som måtte fortelle helsepersonellet hva hun mente jeg hadde ruset meg på. Jeg var rusa på noe hele tiden. Og er fremdeles det.

Det ble tatt EEG som ikke påviste epileptisk aktivitet. Jeg lurer faktisk på om jeg var ruset på noe som dempet den epileptiske aktiviteten akkurat da.

Men da dette skjedde igjen og igjen, flere ganger om dagen, og jeg fikk stadig flere slagskader, tungebitt og slike ting, så var det på tide å gjøre noe. Jeg ble da lagt inn på rusavvenning under tvang, selv om jeg på det tidspunktet var altfor skremt til å innta rusmidler i det hele tatt akkurat den perioden. Ville jo finne ut hva som var galt med meg.

Da jeg fikk det aller første anfallet der, på rusavdelingen, rett foran øynene på helsepersonell for første gang, så ble dette tatt på alvor, og jeg fikk 24 timers-EEG. Dvs. lå jeg på sykehuset i 24 jævla timer med masse ledninger klistret til håret mitt!

Der fant de til slutt epileptisk aktivitet, og jeg fikk diagnosen epilepsi.

Årsaken er fortsatt ukjent fordi jeg har aldri hatt MR, og spesielt ikke av hodet. Jeg har et implantat i hodet, så MR-en vil ta livet av meg.

Den mest sannsynlige årsaken er det skikkelig tunge rusmisbruket jeg hadde den tiden, men jeg har også hatt to hodetraumer i mitt liv lenge før rusmisbruket startet.

Jeg sluttet å ruse meg til slutt, og holdt meg rusfri i over et år før jeg begynte å røyke cannabis, drikke alkohol og ta LSD igjen. Dette har jeg holdt på med i ca to år nå. Rører aldri noe annet enn de tre rusmidlene igjen.

Nå i dag er min epilepsi stabilisert, ingen anfall på to år, har fått lappen tilbake osv., hukommelsen min er mye bedre, jeg fungerer normalt igjen, så lenge jeg bruker medisinen min.

Jeg tror faktisk at rusmidler som cannabis og LSD kan ha vært et godt bidrag til tilfriskningen min. Jeg opplever det samme som trådstarter beskriver i førstepost av og til, spesielt i en periode etter LSD-inntak, men kan dessverre ikke si om det er LSD-en eller epilepsi som gjør det sånn.