View Single Post
Folie à deux
Trådstarter
477
Sitat av TheCrow Vis innlegg
Hei, hva skjer når du får anfall? Er det fare for ditt liv?

Om ikke, så har jeg en ting du kunne ha prøvd. Det er å prøve gjentatte ganger å fremprovosere den reaksjonen.

Vær på en trygg plass, kansje sammens med noen du stoler på, i tilfelle du får anfall, iallefall de første gangene du prøver.

Finn en ting som trigger det f.eks et mønster som du nevner.

Beveger det seg?

-prøv å ikke tenk at "slik skal det ikke være, her er det noe galt" men heller prøv å se på det som noe intressant, ikke dømm det automatisk i en negativ retning

Føl hva det er som skjer med kroppen, samme prosedyre med tankesettet, prøv å ikke se på det som en negativ opplevelse.
I det man er på vei mot ett anfall, hvordan føles det? Kansje litt som en sterk opptur på psykadelika? Kan det være en Intressant opplevelse istedefor en negativ en?

Målet er å forlate det tankesettet "nå kommer det noe forferdelig"

Kansje en gang i fremtiden, så klarer du å fremprovosere det uten å ha et mønster å se på?

Det er da det begynner å bli intressant, om man klarer å skru det på, kan man også klare å skru det av?

Har en venn som hadde Visual snow syndrome etter sopptur. Han var naturligvis svært oppgitt å hadde da gått til flere leger, som ikke kunne gjøre noe annet enn å gi han noen pillere.

Men så møtte han meg, og jeg hadde hørt om en lege som hadde kurert en mann som slet med noe så enkelt som rødming. Så jeg ba han prøve å fremprovosere det, slik legen hadde gjort med mannen.

Det første han lærte var å fremprovosere, han kunne nå skru det "på" når han ville. Men det kom fortsatt også uanmeldt,
Spesielt i situasjoner med mye stress

Det tok 1.5 år, men min venn sier han i dag er kurert fra visual snow. Han går heller ikke på de sterke anti-psykotiske pillerne de ga han heller.

Et problem som er laget av hjernen, kan også fikses av hjernen, men man må også ha de rette verktøyene

Uansett så ønsker jeg deg lykke til, å håper du finner noe som funker for deg
Vis hele sitatet...
Hei jeg setter pris på svar og skal forsøke å svare deg punkt for punkt:

1. Det som skjer når jeg får anfallet kan variere, noen ganger skjelver jeg og er ikke å få kontakt med, jeg husker ingenting av dette. I andre tilfeller så bare sitter jeg der, er avkoblet med likevel bevisst, disconnected fra alt egentlig som i en drøm, bare i en passiv ikke-responderende tilstand,det er ikke fare for liv, vitalia er uforandret.

2. å fremprovosere varierer, det jeg nevner med fargetoner og mønstre er ekstremt selektivt. dette er ingen enkel sak, men jeg har forsøkt, noen ganger virker det til å bare skje tilfeldig. Noe jeg glemte å legge til er visse lyder, inntrykk, smak eller lukt, disse KAN være en faktor, uten at jeg har konkludert.

3. 3 venner av meg er også leger, samt 3 andre er sykepleier som har observert dette, uten at jeg på forhånd har fortalt om det. Dissosiativ tilstand blir det beskrevet som, med
katalepsi(?)

4: Ja, ting beveger definitivt på seg men ikke i forstand av HPPD og det denne tilstanden/forstyrrelsen representerer. I det visuelle aspekt så er det mest i sidesynet, ting smelter, renner og morpher som i en tripp, farger endrer seg hyppig. Direkte så er det sjelden jeg kan se på noe (under gitt tilstand) at det er endret, men jeg får følelsen av "hawkeye" jeg ser ekstremt klart, og tekstur av det jeg ser på er definitivt forsterket.

5. Jeg er ikke plaget med dette i stor grad, men det er klart om jeg som nevnt er på skolen eller jobb, så vil jo folk stusse om jeg går rett i bakken eller ikke er å få kontakt med.

6. Du nevner kroppen, jeg har ingen oppfattelse av kropp og vi gjorde et forsøk på dette, da en venn varmet opp en vanig nål med en lighter til den glødet og tok den på armen min, dette reagerte jeg ikke på og satt passiv uten reaksjon, når jeg kom til meg selv kjente jeg det svidde stedet nålen hadde blitt plassert. Hvor lang tid det hadde gått vet jeg ikke.

7. Når det kommer av kontroll av dette så har jeg skrevet mye om utløsende faktorer. Jeg har kartlagt noe, men det er veldig mye som utenstår når det kommer til dette. Jeg er forberedt på flere elementer jeg enda ikke har opplevd eller sett som kan være en slags utløser, haha, jeg måtte kaste det ene teppe mitt da dette hermet etter et visst type mønster.

8. Medikamenter: Haloperidol et antipsykotika av potent klasse virker å døve ned refleksen jeg har over det jeg har nevnt til nå, det skal mer til for å utløse dette under en påvirkning av haldol. Lorazepam, et benzodiazepin som jeg fikk godkjent har vist seg effektivt ved kramper, spenninger og en avslappende effekt på muskler.