View Single Post
Takk for svar, det er til stor hjelp. Jeg har vokst opp med en mor som har gjort ting som ikke er greit, og noen veldig ubehagelige situasjoner har jeg ikke «husket» før jeg opplevde samme følelse av hjelpesløshet i situasjoner med min x-kjæreste. Det «positive» er at i etterkant av denne kjærlighetsrelasjonen har jeg fått større respekt og forståelse for særlig min x-kjæreste før hun med borderline. Jeg løy og skapte en usikkerhet hos denne jenta, og handlet egoistisk, hvilket jeg tror at delvis «ødela» henne. I etterkant av forholdet med borderline kjæresten har jeg tatt kontakt med hun første og sagt unnskyld og vært tydelig på at dette skyldtes meg ene og alene. Det negative er at jeg har blitt veldig usikker på meg selv, og sliter med voldsomme tankespinn, dårlig søvn, konsentrasjon o.l - Nå som jeg er blitt voksen føler jeg meg ganske sikker på at min mor og fars forhold var som meg og hun med borderline. I oppveksten ble jeg hele tiden fortalt at pappa var psykopat o.l, mens jeg egentlig tror at hun (mor) var like gal ovenfor han som det jeg selv opplevde, men det er kanskje spørsmål jeg aldri vil få ærlige svar på. Dersom jeg er psykopat så ønsker jeg ikke være det, og ønsker å behandles for dette. Jeg tolker svarene til min «fordel» og håper at det stemmer. Når det kommer til å såre andre mennesker er dette noe jeg ikke liker, og noe jeg føler dårlig samvittighet for, men dette i mye større grad nå, enn tidligere. Jeg tror/føler at å gå gjennom mindgames, politiaksjoner og vold i forrige kjærlighetsrelasjon gjorde at jeg har en større forståelse for hvordan et menneske kan ødelegge et annet. Tidligere kunne jeg f.eks være utro (og få dårlig samvittighet), men nå ville det aldri vært aktuelt å gjøre i første omgang. En annen ting å «påpeke» er at de gangen jeg her truffet en snill og søt godhjertet jente har interessen min falt veldig, veldig raskt, men f.eks hun med borderline var et stort «kick» som aldri gikk over. Det er akkurat som jeg forelsker meg i galskap, mens snille jenter blir for «kjedelige». Jeg tar vare på usunne jenter, men jeg skyver bort de snille. Det har vært et trekk i hele min ungdom/voksenalder. Jeg håper dette kan endre seg og at jeg kan få endret disse preferansene.