View Single Post
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
317
Sitat av nso Vis innlegg
Lovlig betyr ikke gratis. Hvis du er avhengig av heroin og det koster penger så spiller det jo ingen rolle om det selges fra apotek eller under en bro.

For å svare på det originale spørsmålet så tror jeg ikke samfunnet som helhet hadde blitt påvirket i stor grad.
Vis hele sitatet...
"Lovlig Betyr ikke Gratis"

Jeg mener om det hadde vert lovlig hadde det kostet mindre enn om det skal produseres ulovlig som krever som regel mye penger.

Visst du ser på Alkohol så er det jo ikke noe mye kriminalitet som blir begått for og skaffe det og det koster jo mye mindre enn om du skal produsere det selv. Samme er det jo med narkotika regner jeg med

Narkotiske legemidler kjøpes jo på Apotek for f.eks 500kr for 1 eske med ritalin eller noe annet, men på gata koster det ca 2500 for enda mindre.

Dersom det koster mindre på Apotek og du vet du får en ekte vare så vil man jo som regel dra til apoteket for og handle. Da trengs det ikke like mye kriminalitet for og få tak i narkotika og man vet som regel aldri hva man kjøper av en person som kan resultere til overdoser og diverse ting. Så jo det spiller en ganske stor rolle om hvordan du skaffer det og hvor mye det koster

Det Staten forebygger med og gjør narkotika lovlig er jo mindre kriminalitet, mindre dødsfall, mindre uønskede hendelser. Visst gjort Riktig da!