View Single Post
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Well thank you good sir

Jeg står ved tittelen på tråden. Dumt valg. Jeg valgte å ikke ta subutexen min for å kunne føle en rus igjen. Denne pandemien har vært veldig vanskelig for meg og jeg klatrer nesten bokstavelig talt på veggene her i den lille leiligheten min. Jeg har god kontakt med både LAR og Nav og tiltak har vi kommet til enighet om, men det tar bare lang tid før det starter. For 2–3 uker siden sa nav 12-14 uker før jeg kunne begynne med arbeidstrening. Jeg har en bachelorgrad i spesialpedagogikk og vil jobbe på en skole med nettopp forebygging av rus/krim/psykiatri. Jeg har da opparbeidet meg en del erfaring og ønsker å bruke dette på å kanskje nå frem til noen unge sjeler som vingler litt på veien.
Vis hele sitatet...
Takk for at du deler. Virkelig! Betydningen av denne historien kan knapt overdrives.

Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg tar lærdom av alt jeg gjør, og denne episoden var en av de flauere og mer idiotiske. Jeg er faen meg 34 år gammel. Men noen ganger går hjernen på autopilot og når man da ikke har det noe bra så kan det ende med rus.
Vis hele sitatet...
Det er vel kanskje nettopp fordi du har noen år på baken at du lever til å skrive om det, tenker jeg vi sier! OK, jeg skal ikke være så arrogant at jeg spår for mye om dine erfaringer og livsvisdom, men seriøst: Dersom du var i samme situasjon for en ti-femten år siden, hadde du da lest deg opp, sjekka tabeller og bedt om hjelp med å ekstrahere mening fra de hvis du var i tvil? Hadde du hatt en uffen magefølelse og tatt plasteret av etter tre timer første runden? Hadde du i det hele tatt spurt? Det er i alle fall ikke veldig uvanlig å ha sterk tro på egen udødlighet når man er på den alderen...

Som det heter i millitæret: Etterretning erstatter flaks. Du hadde begge deler, derfor lever du. Det er i alle fall mitt inntrykk. Du har inngående erfaring med opiater, du er svært oppegående, du gjorde leksa di før du begynte - og kanskje viktigst av alt! - du stressa ikke. Det var ikke noe "skal på fest og fant en pose ukjent knips i bosset, kan det skytes? ok takk morna!" som vi ser så altfor ofte. Jeg skal ikke si at du ikke foretok noen dumme valg her, for det gjorde du. Men faen heller! Hadde du ikke vært litt sindig og tilbakeholden så hadde denne affæren brått bikka den andre veien.

Det mest skremmende med hele soga er imidlertid marginene! Skillet mellom "meh." og kollaps på legevakta var... hva egentlig? Jeg har leste begge trådene dine flere ganger, og jeg klarer fortsatt ikke helt å pinpointe akkurat når Titanic traff isfjellet. nJeg er bare evig takknemmelig for at denne emminente advarselen mot disse stoffene ikke kosta enda et liv.

Til dere som leser dette i fremtiden: Det ryktet fentanylgruppen har om ørsmå marginer? Ja, det er velfortjent.
Remind yourself that overconfidence is a slow and insiduous killer.
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg vil ikke men klarer ikke alltid stå imot. Men jeg gir meg ikke. Jeg vil klare det, jeg vet jeg vil.
Vis hele sitatet...
Bra! Lykke til videre med det!