View Single Post
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Lite av det i mine nåværende kretser bortsett fra en og annen "jævla homo" eller andre banneord frem og tilbake.
Da til kompiser under feks sport, online gaming og sånne ting men som en spøk selvfølgelig, ikke helt uten videre eller for å være en dritt.

Når jeg var yngre, typ barn og ungdomskolen så var det verre, da ble man fort ett target om man "kom ut av skapet" for å bruke det begrepet.
Har vel sett 2-3 tilfeller som endte med at personen byttet skole eller familien flyttet pga slikt.
Fra VGS og frem til idag derimot så virker det som de fleste bare har blitt mer care og aksepterende rundt det hele.
Personlig har jeg aldri hatt noe imot homofile eller bifile, men av og til kan det jo oppstå ubehagelige situasjoner.
Det kan det for så vidt gjøre med heterofile personer også, men som hetero selv så blir ikke det like ubehagelig på en måte.


To quote the "GOAT":

“I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor.
If you're nice to me, i'll be nice to you. Simple as that!”
Vis hele sitatet...
Kan skjønne det du beskriver i hele innlegget her, ingen tvil. Det gjør jeg jo selv også, i kampens hete. Har alltid vært en dårlig taper og en dårlig vinner jeg.

Når det gjelder ubehagelige situasjoner så ser jeg at det kan være jævla ubehagelig, og respektløst er det og. Jeg forventer at hvis en er skeiv og vil ha respekt for sin legning at det naturligvis faller deg inn at det går begge veier.

Har opplevd noe ubehagelige misforståelser med heterofile jenter, noe som av en eller annen grunn alltid ble vridd slik at det var min feil; det er nå en annen sak, poenget er at jeg skjønner hva du mener.

Det irriterer meg noe jævlig at enkelte homser velger å pushe heterofile menn. Det hjelper jo ikke akkurat på problemet med homofobi eller foraktelse for skeive, det er nemlig sånn at vi er satt sammen slik at vi kommer til å dra raske konklusjoner å sette folk i bås - sånn er det bare - så den føler jeg med deg.