View Single Post
Sitat av Nether Vis innlegg
Man kan mene hva man vil om det, men når man offentlig fronter motstand mot andre menneskers levemåte prøver man å tvinge sin egen moralske forståelse på andre, og det er galt.
Vis hele sitatet...
Om dette var tilfelle vil også diskusjon av flerkoneri der menn tar til seg damer fordi det er deres rett basert på eldgamle tekster heller ikke kunne kritiseres. Det regner jeg ikke med du mener; man må kunne diskutere ting offentlig - spesielt rundt de som selv valgte å gå ut offentlig. Hvis ikke kunne ikke du heller sagt noe om TS sine meninger, da du offentlig diskuterer denne personens offentlige uttalelser. Personlig legger jeg meg på linjen at folk skal få si og mene hva de vil, og jeg skal kunne svare, så lenge det ikke er noen overhengende frykt for vold. Det er greit å si "bakere er onde" på et forum eller i offentlig debatt, det er ikke greit å stå utenfor en baker med en sint mobb bak seg og si det samme (eksempel stjålet fra John Stuart Mill).

Sitat av Torgeirnydal Vis innlegg
Jeg ser det som ett av mange tegn på moralsk forfall i samfunnet
Vis hele sitatet...
Hvilken moralsk kodeks har du her satt som høydepunktet i verdenshistorien, som vi nå faller ned fra? Grekere var gjerne i polyamorøse forhold mellom menn, romerne like så (bare man ikke gjorde det offentlig). I middelalderen hadde man tortur der vi har kilder på at folk sang med og koste seg litt som vi ser på fotballkamper, tidvis samlet det til og med folkemengder på flere ti- om ikke hundretusener i de mer folkerike landene. Gjennom store deker av 1900-tallet var homofili ulovlig, kvinner underordnet menn og rasismen direkte rabiat relativt dagens. Jeg og mange andre kunne nok raljert veldig mye lengre, men poenget er klart - din tur.
Sist endret av Xasma; 30. januar 2018 kl. 17:31.