View Single Post
Sitat av Alge Vis innlegg
Er veldig glad i kniver og får bruk for en nesten hele tiden
Vis hele sitatet...
Hva bruker du den til da?

Sitat av Alge Vis innlegg
Ja da blir det rettssak! Jeg går ikke med på og blir bøtelagt for noe som ikke politiet kan dra opp noen konkrete bevis for.. og vist jeg sier jeg skal ut i skauen og spikke så er ikke det så usannsynlig heller.
Vis hele sitatet...
Det kommer jo an på omstendighetene. Det er vel du som må sannsynliggjøre at du faktisk bærer den for "aktverdig formål", og å påstå at du skal ut i skogen og spikke mens du lusker rundt midt i byen er ikke akkurat overbevisende. Du blir nok dømt da, ja.

Sitat av Alge Vis innlegg
men her omkring så gjør politiet akkurat som dem selv har lyst, vært vitne til at dem bryter loven rett som det er..
Vis hele sitatet...
F.eks. hvordan da?

tillegg så syns jeg det er beroligende og vite at jeg har et våpen på meg
Vis hele sitatet...
Der kom den ja...

Sitat av Slittsen Vis innlegg
Vi er jo allerede et væpnet samfunn nå som politiet går rundt med Glock's ?
Vis hele sitatet...
Nei, de bruker H&K P30. Men de har også aktverdig grunn til det, nemlig tjeneste som politi.

Og som nevnt er jo den midlertidige bevæpningen opphevet uansett, men de har fortsatt maktmidler som pepperspray og batong. Og det er greit fordi de har det til et aktverdig formål, nemlig som et verktøy de bærer som politi i aktiv tjeneste. De har ikke lov til å bære disse tingene på fritiden.
Sist endret av hemmeligegreier; 13. februar 2016 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.