View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Alge Vis innlegg
En vær borger burde ha rett til og kunne beskytte seg selv, og det er lettere og beskytte seg selv med en kniv. Så om jeg blir overfalt av en eller flere og min trolig eneste sjanse er og dra kniven er ikke dette da greit? (vist ikke er vi ikke på samme bølgelengde). Det er jo ikke sånn at jeg kan stoppe tiden for og ringe politiet.
Vis hele sitatet...
Kor ofte skjer tilfeldige drap i Noreg? Så godt som aldri. Tilfeldig vold er stortsett vold på fylla fordi du har uflaks, eller er flåkjefta. I slike tilfeller er det særs god grunn til å ikkje ha kniv - risikoen for å skade seg sjølv og andre er større enn nytteverdien.

Det er kort og greit eit fullstendig konstruert behov.
Sitat av Alge Vis innlegg
De fleste ganger så trenger man ikke bruke kniven engang, holder med og røske den opp fra lomma og skrike litt.
Vis hele sitatet...
Om det er noko som skjer ofte, så vil eg igjen påstå at problemet ditt er ikkje relatert til knivforbod, men det faktum at du nok vanker i et kriminelt miljø.
Sitat av Alge Vis innlegg
Når det er sagt, så har jeg aldri hatt bruk for kniven som ett våpen (som nevnt flere ganger i tråden). Har en fin og rolig livs stil. Er ikke sånn at jeg ikke tar en fist fight uten og måtte dra opp kniven, men vist jeg føler at livet mitt er i fare så drar jeg den opp uten å nøle.
Vis hele sitatet...
Det vert antakeleg ikkje mindre i fare av at du viser våpen, ettersom det gjerne vil gjere ein angriper litt meir nervøs og. Blind vold er som sagt slag på fylla, og ranere har jo ikkje ei veldig stor interesse av å skade deg. Så igjen - det er ikkje eit reelt behov.

At du argumenterer i dei banene er eit fantastisk godt argument for knivforbodet.