View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Det er jo sånne som deg denne loven er laget for. For å hindre folk i affekt bruker kniv som et våpen til forsvar eller angrep i hverdagslige situasjoner.
Vis hele sitatet...
En vær borger burde ha rett til og kunne beskytte seg selv, og det er lettere og beskytte seg selv med en kniv. Så om jeg blir overfalt av en eller flere og min trolig eneste sjanse er og dra kniven er ikke dette da greit? (vist ikke er vi ikke på samme bølgelengde). Det er jo ikke sånn at jeg kan stoppe tiden for og ringe politiet.
De fleste ganger så trenger man ikke bruke kniven engang, holder med og røske den opp fra lomma og skrike litt. Og om det ikke hjelper da, så tror jeg virkelig man skal være glad man tok med seg kniven.

Når det er sagt, så har jeg aldri hatt bruk for kniven som ett våpen (som nevnt flere ganger i tråden). Har en fin og rolig livs stil. Er ikke sånn at jeg ikke tar en fist fight uten og måtte dra opp kniven, men vist jeg føler at livet mitt er i fare så drar jeg den opp uten å nøle.

men det er ikke poenget i det hele tatt! jeg har bruk for kniven og kommer til og gå med den om jeg så blir tatt med den 100 ganger, jeg bruker kniv til små ting hele tiden og er et supert verktøy (att det i tilleg kan brukes som våpen om nødvendig er bare en bonus)