View Single Post
Hei freaks!

Er veldig glad i kniver og får bruk for en nesten hele tiden, etter min mening det beste verktøyet man kan ha på seg til en vær tid, var jo helt vanlig at nordmenn hadde kniv i belte eller i lomma til en vær tid før. Bruker selvfølgelig ikke kniven på folk (om jeg ikke er 120% nødt!) noe som mest sannsynlig aldri kommer til å skje (vanker ikke i noen kriminelle miljøer osv)

Men nå har det seg sånn at vi har en paranoid møkka lov her til lands som ikke tillater dette lengre. Forstår egentlig ikke greia med at vanlige folk ikke skal få lov til å bære kniv. Vist noen har tenkt til og bruke kniv til og stikke ned noen så kommer jo de til og ha på seg kniv uansett hva loven sier + at de som er offer da stiller jo dårligere i og med at de mest sannsynlig ikke har på seg kniv til og beskytte seg med, i og med loven.

Men jeg driter mer eller mindre i de lovene jeg ikke er enig i så jeg vill ha på meg kniven min! Men har seg også sånn at jeg bor på en liten plass der alle kjenner alle og er ikke ett usannsynlig scenario at jeg blir stoppet og ransaket uten grunn, ble tatt med hasj en gang og etter det så blir jeg stoppet ofte når jeg er ute å går og ransaket (politiet her er helt syke og har lite og gjøre)

spørsmålet er:

Er det noe jeg kan si vist politiet finner kniven på meg ute'? (for og beholde den og slippe bot)

Når har jeg egentlig lov til og ha på meg kniv ute?

Kan jeg si at jeg har den på meg til en kamerat som skal kjøpe den eller noe?

Setter pris på alle svar, har du en ide så spy ut!
Sist endret av Alge; 12. februar 2016 kl. 13:11.