View Single Post
Jeg har faktisk vært i noen situasjoner selv (brann, stygge skader, knivstikking, et.c.) og min erfaring er at trening jeg har hatt tidligere (millitæret, sivilforsvaret brann/redning, selv speidern - alt hjelper)- selv om det er årevis siden - slår inn nærmest som et instinkt. Det er naturligvis individuelt hvordan man reagerer, men jeg tror nok at folk som søker slike yrker som disse gutta har gjort har vært borti en og annen hårete situasjon før, og ikke går i sjokk av å se blod, selv ganske mye av det.

Sitat av Stormen Vis innlegg
Hør her: Hvis du noen gang kommer i en slik situasjon, så kommer du til å lære litt om deg selv. Jeg har, som jeg har sagt tidligere i tråden, vær i en virkelig stygg bil-ulykke - hvor det lenge var sannsynlig at bestekameraten min kom til å dø alene på et sykehus i Belgia.

Jeg var førstemann på stedet, og ble stående å le av at ribb-bena hans stakk ut av brystkassa hans.

Når hjernen din kommer i sjokk, så tenker den helt bisarre, basale tanker. I mitt tilfelle var det eneste jeg kunne tenke: "WOOOOW! Jeg er i en ulykke!! Så kult, dette har jeg bare sett på TV!" (seriøst, hjernen min tenkte det).

Derfor unnskylder jeg ALT som de måtte gjøre i ettertid av en sånn situasjon; spesielt noe så trivielt som å vaske blodet ut av en bil. Smilet til Tjodolv er ikke smilet til en fornøyd mann; det er smilet til en person i sjokk.

Uansett syntes jeg det er helt ubegripelig at dere sitter her på et forum i Norge og fordømmer disse to gutta. Jeg trodde vi var enige om en viss rettssikkerhet i Norge, som bl.a. skal motvirke forhåndsdømming og justismord av personer som ikke er blitt dømt for en forbrytelse enda.
Vis hele sitatet...