View Single Post
Sitat av Driftaway Vis innlegg
Jeg mener på ingen måte at de er fritatt for sjokk, eller at de for den saks skyld er de tøffeste gutta i gata.

Det jeg derimot mener er at det blir litt naivt å lage små søte uskyldige kattepuser ut av disse karene.

Utover det Stormen må jeg må få berømme deg for en flott karakteristikk på disse gutta. Jeg er langt på veg helt enig med deg! Akkurat som deg så kjenner jeg også til de tingene du nevner.

Mitt poeng er ikke om de er uskyldige eller ikke, kun at jeg blir litt "matt" av å lese om hvor søte og gode disse gutta er - i enkeltes øyne...
Vis hele sitatet...
Takk Men da er vi enige. Jeg mener nemlig heller ikke at de er naive, uskyldige, søte kattepuser. De var ikke i Kongo for å plukke blomster.

De var i Kongo med et oppdrag som jeg vil kalle "nøytralt"; det vil si verken godt eller ondt. De skulle (sannsynligvis) trene opp fete amerikanere til å bli "tøffe elitesoldater" i løpet av 2-3 uker (yeah, right).

For å oppnå dette, så gjorde de masse halv-tvilsomme ting: Skaffet seg FN-luer for å være tøffe, et par våpen, hadde et par leiligheter her og der og tok bilder av lettkledde prostituerte. Jeg er sikker på at de følte seg veldig tøffe.

Allikevel; ingenting av dette er ulovlig (kanskje foruten våpnene). Ingenting insinuerer at det er sannsynlig at de plutselig skulle skyte en helt uskyldig fyr midt ute i jungelen. Faktisk vil jeg si at denne "macho-trangen" er mer av et bevis på at de er uskyldige; fordi de er 2 usikre gutter fra Norge, som trenger positiv feedback på at de er tøffe og sterke. De er ikke blodtørstige psykopater, som driter i menneskeliv, og som skyter vilt rundt seg.

Desto mer jeg leser om dem, desto mer er jeg sikker på at de var to "macho-posører" som trengte å bevise at de var tøffe, og som dro til Kongo for "å bli menn". Så var de utrolig uheldige, og ble utsatt for et ran midt i jungelen. Og siden har livet deres vært et helvete.

Jeg sier ikke at dette nødvendigvis er hva som skjedde; det overlater jeg til en vestlig rett å avgjøre. Jeg sier bare at jeg syntes dette er sannsynlig, alle forholdende tatt i betraktning