View Single Post
Sitat av JaneDoe Vis innlegg
Men sannsynligheten er høy for at de har gjort noe de ikke skulle ha gjort. Grunnen jeg baserer det på er loven om tiltrekning. Enhver mann tiltrekker seg det man har fortjent. Det er kanskje en stygg regel for mange, og mange vil sikkert forakte meg for det.
Vis hele sitatet...
Jeg er stum. Nei, jeg er virkelig stum. Du baserer din mening om et skyldspørsmål om DRAP på LOVEN OM TILTREKNING??? Fuuuuuuuuu-

Så du mener at når noen blir tiltalt for noe, så er de skyldige uansett - fordi de har tiltrukket seg tiltalen...?

Jeg har aldri hørt noe så ukritisk, dumt og lite gjennomtenkt i hele mitt liv. Loven om tiltrekning (eller "The Secret") er bare vås for den uskolerte menneskemassen, og at noen faktisk bruker den til å fatte beslutninger i livet sitt skremmer meg.

Sitat av Driftaway Vis innlegg
Folkens... Dette er ikke noen små gutter som går i sjokk etter å ha sett litt blod!

Dette er topptrente karer som har tilhørt en av de tøffeste militærbataljonene i verden. Disse er tidligere medlemmer av Telemarkbataljonen, riktignok kastet på hodet og ræva ut derfra fordi de ikke holdt seg til reglene. Disse karene er vandt til å se litt av hvert, og trent i nettopp kritiske situasjoner.

Når alt kommer til alt må det fremlegges bevis for alt de er tiltalt for. Harde bevis.

Jeg sier på ingen måte at disse karene er skyldige eller uskyldige. Men vær så snill og ikke lag små søte lam ut av store sterke ulver!
Vis hele sitatet...
Og du, Driftaway... Har du vært i militæret før? Har du jobbet som vekter? Isåfall hadde du visst hva slags gutter dette var. Dette er gutta som tar bilder av seg selv i Securitas-uniformen - og sender til kameratene sine. Dette er gutta som laster ned "Politi"-bakgrunnsbilde på mobiltelefonen sin, fordi de syntes det er kult (og som viser det til påtroppende når man møter dem). Dette er gutta som går ekstra vaktrunder i militærleiren, fordi de syntes det er kult - og fordi de føler at de da får autoritet blant de andre gutta (som sitter og spiller Playstation og driter i de).

Jeg har vært i forsvaret, og jobbet 3 år som vekter, og kjenner igjen en "wannabe-tøffing" når jeg ser en. Jeg tror absolutt Kongo-guttene er tøffere enn de fleste - det har de gjort seg fortjent til ved hjelp av erfaring - men dette er ikke noen Ramboer. Dette er "macho-posører" - som forsøker å fremstå veldig tøffe, men som egentlig er snille, litt naive gutter i bunnen.

Hadde de vært profesjonelle yrkessoldater, så ville de jobbet for en seriøs organisasjon som Blackwater, Fremmedlegionen eller vårt eget forsvar. Det at de blir kastet ut av det norske forsvaret, vitner om at de ikke akkurat er de proffeste gutta.

Igjen; jeg sier ikke at de ikke er tøffere enn de fleste - men at de er "fritatt for sjokk" fordi de har tjenestegjort i Telemarksbataljonen (som svært mange andre 18-åringer - meg selv inkludert), det holder ikke akkurat mål.
Sist endret av Stormen; 17. september 2009 kl. 01:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.