View Single Post
Tråden min ble slettet pga flere liknende tråder, så poster det her. Ser at en del er forklart tidligere, men lurer på om det er noen nye erfaringer med dette. Det er jo stadig utvikling (får vi håpe...)
Beklager at hele posten postes, men har ikke tid til å gå gjennom den nå og se hva som fortsatt er relevant. Her er den:
Hei!
Jeg er helt ny på freak, opprettet konto da jeg antok dette var stedet med størst sjanse for å få relevante svar. (Og jeg er en freak, dont worry).

Først: å dra til sverige el. andre land er uaktuelt grunnet helse. Eneste mulighet er å bestille i posten...

Jeg har lest rundt om kring og det er masse motstridende signaler - noen hevder å kunne bestille igjen og igjen uten problem, mens andre får politiet på døren. Vet ikke om det bare er flaks eller om enkelte produkter slippes lettere gjennom? (type kannaway, men vil helst ikke bestille fra dem pga lav verdi for pengene. Å kjøpe fra et pyramideselskap byr meg også imot). Kan på en måte se for meg at 30+ % CBD oftere blir stoppet enn 1-5 %, da førstnevnte høres mer alvorlig ut. Men burde vel i teorien ikke ha noe å si.

Ser et sted at noen hevder legemiddeltilsynet har anbefalt tollvesenet at CBD slippes gjennom, men at det er opp til tollvesenet å bestemme. Post nr 2 her: https://forum.doktoronline.no/topic/...3%A5/#comments Aner ikke hvor troverdig det er. Skulle gjerne visst litt om sannsynligheten for å få det stoppet, og hvilke konsekvenser det evt vil kunne få.

Ville gjerne hørt noen erfaringer fra noen som har prøvd, eller kjenner noen som har prøvd å bestille CBD i posten. Gjerne i nyere tid, type siste 1-2 år. Alle andre er selvsagt også velkommen til å komme med innspill. Lurer også litt på om det at det er under/over 350 kr-grensen har noe å si for sjansen for å få det stoppet. Går evt an å kjøpe 10 ml med kun 2,5 prosent i første omgang (den kommer under 350 kr) for å se om det har god effekt, og så ta større risk senere.

Jeg tenker så langt dette dersom jeg ender opp med å bestille:
Bestiller fra en nettbutikk i EU, helst fra et land hvor CBD er lovlig uten resept. Pluss lavest mulig konsetrasjon av THC. Forhåpentligvis minsker dette sjansen for at det blir stoppet.

Om noen har anbefalning om hvor man evt bør kjøpe fra vil jeg gjerne høre det også. Om man ikke kan poste diverse opplysninger på forum pga lovlighet e.l. så gjerne send meg en PM.

All respons mottas med takk