View Single Post
Sitat av Leietaker Vis innlegg
Skal på visning mandag til en nyoppusset leilighet til ~1200. Den har ~10 favoritter på FINN så langt så jeg er forhåpentligvis tidlig ute.

Jeg har 0 i formue, får ~2000 i bostøtte samt ~13000 i måneden i AAP. Nav dekker strøm og depositum til hybelen jeg bor i nå.

Har jeg noen sjangs tror dere? Noe spesielt jeg bør tenke på? Spiller trynefaktor en rolle? Må jeg overbevise megler om at jeg har en fremtid og kommer fra en rik familie? Er det normalt med budrunder, hvis så, hvilken strategi bør jeg gå for? Invitere alle på brønsj, komme cruisende i en lånt Tesla og kle meg skikkelig snobbete for å psyke de ut til de trekker seg? Møte opp på visning med en eskortepike og si hun er kjæresten min?

Setter pris på all kritikk og tilbakemelding, og takk for at dere klikket dere inn på tråden min!
Vis hele sitatet...

Vanskelig å tolke innlegget ditt men jeg tolker etter beste evne så blir svaret som det blir. Hva er greia men å bruke TILDE tegnet? Det bare forvirrer.

Som utgangspunkt tar jeg at du skal leie denne leiligheten.

Om du skal leie en leilighet til 12.000 kr per måned og har 2000 kr i bostøtte + 13.000 kr i AAP åssen tror du at kommer til å klare å betale leien fremover? For meg virker det helt umulig.

Du vil ha 3.000 netto per måned som skal dekke absolutt alt. Strøm, transport, mat, mobil, internett, og alt annet.

Du har null formue, åssen tenker du at depositumet skal ble dekket? Du må regne med at du må ut med første leie pluss 3 x måneds leie i depeositum. Det blir 48.000 kr.

Dette blir en katastrofe for deg. Du kommer aldri til å klare utgiftene long term. Det kan gå en måned eller 6 men det vil gå galt fremover. Leieprisen er altfor høy i forhold til inntekten din.