View Single Post
HappySmoothie's Avatar
Trådstarter
230
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg tenkte mer på at folk vil få større personlighetsforstyrrelser, det er lettere å få psykiske plager når man har så mange fristelser så lett tilgjengelig. Altså, både alkohol og cannabis. Det er ikke sunt å tilby det til hele folkemengden.

Du treffer et godt poeng der, for jeg tro nemlig -ikke- vi har så mye problemer i dag, som vi vil få om vi legaliserer ..... Mange flere vil begynne tidlig og få problemer. Mange flere vil bli stonere i voksen alder og det vil påvirke folkehelsen i stor grad ... På den annen side vil jeg også påstå at det vil kanskje gi et bedre liv i dårlige tider. For da er det ikke så mye å gjøre for folk flest og vi trenger da noe å underholde oss med.




-Flere- ville røyka seg ballefjerne hver dag om det var lovlig. Lettere å få tak i = Lettere å ruse seg hver dag og slippe unna hverdagen for flere.

Enig i det siste påstanden. Vi ville fått mer forskning på problemene og bedre forståelse rundt rusen, men det ville ikke løst problemet. Det ville vært der og forårsaket økonomisk og helsemessig tap i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Dette er jo et fungerende system i Amsterdam, hvor de totale negative effektene på overdoser og rusmidler all-around har blitt kraftig redusert etter legaliseringen. Det er det eneste "beviset" vi har i dag, og det er absolutt en viktig brikke i denne debatten.

Sitat av Iluwu Vis innlegg
Hva med mengde og tilgjengelighet?

Skal folk som er kvalme og har andre symptomer som cannabis kan hjelpe med, få tilgang til cannabis ? Jeg tenker at vis du får det så lett vil det bli lett for alle og anskaffe det. Noe det er idag, men da ville man anskaffet det lett på lovlig vis.

Pris: Det kommer til og bli billigere av de som selger det på gata. Så hvorfor kjøpe det av evt apoteker?

Mengde Noen trenger vell 10 gram i uka for at det skal funke. andre vill trenger mer/mindre. Hvordan skulle man tilrette lagt dette?
Vis hele sitatet...
Hvis du ser på den medisinske delen, så avhenger jo det av diagnosen til vedkommende.

Igjen, amsterdam har et velfungerende system der cannabis er tillatt under visse omstendigheter av myndige personer. Det er ikke kun den medisinske delen av debatten jeg prøver å fremme. Jeg ønsker å avkriminalisere det å ta seg en joint på lørdagskvelden.