View Single Post
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg ser megselv på som hovedsaklig rusforum-entusiast, det er i den seksjonen jeg utfoldet meg på og også der jeg steg i rang.
Det er to ting vi sletter i rusmiddelseksjonen: Tips om å skaffe stoff og Idioti.
For meg er det innlysende hvorfor vi ikke tillater disse temaene.
1. Vi kan ikke være en arena for kjøp og salg, å drive ulovlig handel her gir myndighetene en håndfast grunn til å ta aksjon.
2.Smugling, går egentlig for det samme som over, et lite tillegg er jo at forumet er helt åpent og det skulle ikke forundre meg om det sitter både politi og tollere her med jevne mellomrom for å få litt informasjon om hvordan folk faktisk gjør ting. Vil vil ikke være med å gjøre jobben deres lettere.
3.(noen) folk er idioter, om en fyr klarer å pakke i seg 500mg MDMA og komme hel ut fra det betyr ikke at vi vil at han skal anbefale dette til en førstegangsbruker. Noen folk har bare et idiotisk forhold til rusmidler og det er lettere å slette slikt enn å formulere et motsvar til idiotien.
Legemidler er værre: her folk uttaler seg bastant om hvilke medikamenter som vil og ikke vil fungere når de egentlig bare lurer seg selv og andre: De dekker over symptomer med smertestillende angstdempende medikamenter uten noe forståelse for at de ikke hjelper alene. Det sier seg selv at vi ikke kan ha selværklærte farmakologer med indre problemer renne rundt å leke doktor.
Vårt ståsted er at folk gjerne må komme med sine erfaringer: "Jeg har <lidelse> og gikk på <medikament> i samsvar med terapi og for meg fungerte det" er helt innafor, men vi ser jevnlig: "<medikament> er noe dritt, det har aldri fungert spør legen din om å få <annet medikament> i stedet" Der det andre medikamentet ofte er noe kraftigere preparat av typen benzodiazepiner, for ikke å snakke om at legen ikke er noe pilleautomat som du kan legge inn bestillinger hos.


Det ene punktet jeg kan være enig med deg er angående løsprat: Vi har vært strenge på slikt, og jeg ser absolutt at dette kan være avskrekkende for nye brukere.
Vi har hatt et par lange tråder her av typen "morsomme historier" der folk delte spesielle ting som skjedde i forbindelse med rus/politi og noen av historiene var ganske morsomme. Problemet var at de hadde ingen diskusjon og enda merkeligere så forvitret kvaliteten på historiene for hver side i tråden.

Nå er jeg også inneforstått med at jeg kan ikke kommandere hva brukerne skal diskutere, selv om jeg virkelig skulle ønske å se mer av dyrking/foredling av psykoaktive vekster, psykedelika generellt og bruken av disse.

Derfor er jeg veldig interessert i å høre hva brukerne selv synes, personlig føler jeg at de som lufter meningen sin på forumet kanskje ikke representerer hele brukerbasen, så jeg inviterer gjerne til diskusjon på PM om folk ikke vil/tør snakke rett fra levra her på det åpne forumet.

Men tilbake til innlegget ditt: Hva konkret er det du synes er feil som slettes?
For jeg vil gjerne diskuterer dette, men da må jeg ha konkrete eksempler, "på kanten med narkotika" kan være så mangt.
Vis hele sitatet...
Jeg har alltid satt pris på dine innlegg selv om du skjeldent har vært enig med meg. Jeg har ikke noe ønske om en lang diskusjon på det her. Jeg skjønner godt at endel tråder må slettes, selv om det finnes ingen rød tråd i hvorfor dere gjør det i mine øyner. Noen tråder sitter jeg selv og tenker at det er helt galskap at folk får lov og komme med råd oppimot heroinbruk f.eks som jeg ser er heelt på grensen til livsfarlig uten at noe skjer. Så lager jeg en tråd selv, siden jeg bor i utlandet, og spørr om det er noe type medsiner som er reseptbelagt i Norge, som ikke er det i et spesifikt land, for jeg vil da evt. kjøpe det på lovlig sett her, og bruke det her. Ingen motivasjon til og bryte loven. Da blir tråden fjernet av en admin som på samme tid er aktiv i en tråd hvor de diskuterer og kommer med tips oppimot hvordan de skal forfalske resepter i Norge og ta ut piller og bryte norsk lov. Så når man gidder og ta seg bryet og spørr om det er ikke er helt bak mål, så møter man sammarbeidsvilje på lik linje med skranken på skatteetaten en varm sommerdags. Det blir dørgende kjedelig når du har vært her i åresvis.

Samme admins er og diskuterer alt mulig i tråder og fremstiller det som du ca. er idiot for og mene det du mener. Det for såvidt være greit, men om du da kjører samme mynt tilbake så ryker bare innlegget ditt ut vinduet.

Med det sagt, jeg har hatt masse underholdning med og diskutere ting i rusrelatete tråder her inne. Deg selv, mentalment, nichotin..et par andre jeg ikke evner og huske navnet på. Folk som hadde litt og komme med, men jeg antar de fleste av dere også føler på det og bli eldre, og temaene her inne blir mindre interessante, fører til mindre aktivetet. Det kombinert med at jeg deler oppfatning til flere her, at ting som ikke var noe problem og skrive for noen år siden bare blir fjernet. Den siste tråden min som ble slettet som jeg henviser til, er tråder jeg ser besvart på ca. alle norskeforum, til og med kvinneforum av voksne mennesker som skal på reise og lurer f.eks på om det er mulig og kjøpe valium reseptfritt i syden siden de har flyskrekk. Om det ikke skal være mulig og spørr om på freakforum som jeg har diskutert endel drøye ting på..så går forumet ikke en attraktiv vei spørr du meg iallefall. Her må man huske på hva som ga forumet mye brukere i starten. Det var ikke rigide regler og stram moderering

All ære til folk som gidder og bruke fritiden sin uten og få betalt for det med og modere dette forumet. Men man må gjerne ha i bakhodet av det ikke er nødvendigvis noen av de nye adminsene sin fortjeneste at dette forumet var aktivt før i tiden. Folk som har tusenvis av poster og har deltatt i mange av de mest populære trådene i de underforumene de er aktive i burde kanskje rådføres litt med ikke bare strengt moderes. Jeg har iallefall ofte dratt kjensel på endel nicks som har gått igjen i åresvis her inne og lest tråder konsekvent fordi de poster, om flere av de folkene her sitter med den følelsen som folk uttrykker i denne posten, så er kanskje det og en av grunnene til at aktiviteten går ned..
Sist endret av btc123; 8. februar 2017 kl. 11:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.