View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg er enig den, mange FRP'ere bryr seg ikke om annet enn lovnadene om billigere sprit og mindre utlendinger. Dette stopper uansett ikke FRP fra å vinne neste valg - de vet hvem de skal snakke til og om hva de skal snakke om for å få flest stemmer. Det er med andre ord en stor andel FRP stemmere som akkurat har blitt gammel nok til å kunne stemme. Mange unge som ikke helt vet hva politikk går ut på. Og med dette må jeg si jeg beundrer sleipheten til FRP. De er det partiet i Norge som har vokst mest de siste årene, og jeg kan ikke si annet enn at jeg liker måten de gjør det på - selv hvor uansvarlig og sleipt det måtte være. Jeg beundrer mennesker som vet hva som må til for å få noe gjort, og Siv Jensen er akkurat den personen vet hva hun vil, og hvordan hun skal nå målet sitt. Det jeg enda funderer på er om det hun sier bare er noe hun sier for å komme til makten eller om det faktisk er ting som kommer til å bli gjort.
Vis hele sitatet...
Burde ikke det være en kraftig varsellampe? At Frp er nødt til å overbevise folk som ikke har innsikt i de politiske prosesser med lovnad om billig sprit på bensinstasjoner for å få stemmer? At de med politisk innsikt holder seg unna, så de må spesifikt gå etter de som ikke skjønner seg på, eller har interesse for, politikk? Sier ikke det ganske mye om soliditeten til FrP's politikk? For meg er ikke det imponerende at de gjør dette, men heller ganske skremmende.