View Single Post
Nei, tankene går nok ikke til eieren av strømboksene.
Det er kanskje underlig å bruke tiden på å pisse maling utover alskens uanimerte objekter i bybildet, i mine øyne er det desto underligere å male og fjerne dette, hvorfor er det så viktig å holde boksene grå/rene?
Er det penest? Eller er det noe med orden, broken window theory?
Uansett er du like investert i en slags estetikksfascisme rundt denne boksen, som taggerne, kanskje mer.

Personlig finner jeg ikke noe trist ved å fly rundt på nattestid, investere tid og penger, risikere straff; Kun for å få noe farge rundt på veggene, er ikke dette vanligvis egenskaper man hyller og definerer som dedikasjon?
Kanskje er det ikke så tilfredstillende for øyet?
Det er det da nok av visuelle forstyrrelser i byen som ikke ér, de vil gjerne i tilegg ha, eller selge deg noe, tags ønsker ingenting, kun å være der ett øyeblikk.
Var det så mye finere før? Som oftest ikke, man la kanskje ikke merke til veggen tidligere.

Det at det ikke er så "kunstnerisk" som du nevner, kommer nok av sosiale og historiske faktorer inad i miljøet, jeg sier ikke dermed at det ikke er "kunstnerisk", men jeg tør anta din definisjon av kunst er "fint", og det er ingen som beskylder miljøet for å ha noe ønske om å glede mannen i gata, man er stort sett uinvitert.
Dette har fører til forargelse blant de 'uinviterte', som gir en interessant bi-effekt av "kunst", når var det noen annen kunstform ga deg ett slikt sinne?

Jeg skal selvfølgelig ikke påstå at det finnes høyere kunst innen formen, men det blir unødig, da det er tags vi diskuterer. Hehe.. Er ikke det ofte folks beef med tags? "Hvorfor er det ikke finere?".
Sist endret av Turelli; 6. august 2015 kl. 10:03. Grunn: ordbøyingsfeil