View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg løste den rett og slett ved hjelp av bruteforcing. Testet først de forskjellige symbolene for å se hva de gjorde, og fant ut følgende:
SPOILER ALERT! Vis spoiler
  • ✨: Syklisk algoritme. Kjøres den 6 ganger er vi tilbake til utgangspunktet. Altså er det ikke vits å kjøre denne mer enn max 5 ganger på rad.
  • ⚡: Flytter "fokuset" et hakk til høyre, og segfaulter ved 6 (eller fler) utførelser. Altså er det ikke vits å kjøre denne mer enn max 5 ganger totalt.
  • 🔑: Utfører kommandoen. To eller flere nøkler gir segfault.
  • 🤷: Printer bare ut hjelp.

Så, med andre ord, man vil ha <en-eller-annen> kombinasjon av stjerner og lyn, og avslutte med nøkkel. Ante egentlig ikke hva jeg så etter og hva jeg var ute etter, så jeg begynte bare å bruteforce masse requests i håp om å få flere hint, og jaggu kom ikke flagget ut. Det var omtrent da jeg skjønte poenget med "fokus"-greia, og at den ene emojien i statearrayet var ... et flagg.

Det er altså om å gjøre å flytte >fokus< over til 🚩, slik:
>🚩<

For å få det til, må du bruke en kombinasjon av stjerner og lyn.
Vis hele sitatet...
Hah. Jeg fant etterhvert ut hva de forskjellige symbolene gjorde, men skjønte aldri hva som var målet før jeg leste posten din. Jeg satt sikkert i 15 minutter nå og bare prøvde tilfeldige kombinasjoner av symboler. Sær oppgave.