View Single Post
Jeg kjørte ut til utleier en dag vi ble enige. La da alt på bordet, dette var i slutten av oktober, en stund etter at jeg hadde prøvd på å si opp leieforholdet (17 sept). Han ønsket da at jeg kontaktet hun jeg leide med for å finne en løsning på dette. Jeg ønsket at han tok kontakt med henne, men mtp at vi lagde floken, var det bare rett og rimlig at jeg tok kontakt. Jeg gjorde så dette uten å få tilbakemelding fra henne (leietaker). Samtidig lovet jeg da utleier å legge ut leiligheten for fremleie, jaktet på nye leietakere. Jeg hadde hvertfall da informert han om at i november hadde jeg ikke mulighet til full husleie, han svarte at det ikke er levbart for han og at jeg må finne en løsning før dette.
Fremleie har ikke fungert, virker som at fremleie er negativt ladet så ingen har tatt kontakt på annonsen.
Han ringer meg så da lørdag 23.11 å forteller at han nå har tatt kontakt med andre leietaker, hun hadde fortalt han at jeg ikke har prøvd å ta kontakt. Jeg har skriftlig bevis på dette, SMS og prøvd å ringe.
Det er vel her jeg bestemmer meg for at et forliksråd bør være et godt hjelpeapparat. Tror det er tryggere for meg å møte dem to rundt et bord med fagfolk enn privat i stuen hans.

Får ikke lastet opp filen med utskrivet rundt solidarisk ansvar og heving av kontrakt der leietaker flytter. Men boligmani.no, under kollektivt.
Sist endret av Amine123; 3. desember 2019 kl. 06:06. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.