Tråd: Poker
View Single Post
Trådstarter
603
Sitat av noy Vis innlegg
Øh, her har vi pratet forbi hverandre, Azarat Jeg spiller aldri passivt sent i turneringa, da skifter jeg til tight aggressiv. Det er tidlig i turneringa jeg spiller passivt og når jeg er i lowstack eller underdog på bordet. Uten aggressivt spill ville ikke rådet til robz1 være av betydning. Eneste forskjellen jeg gjorde var å bytte om på taktikken min og tilpasse meg robz1 advise: Kjøre aggressivt ut og bygge opp stacken til premieposisjon, deretter seile på at jeg hadde høyere stack enn de andre ved å spille passivt til det var tid for å spille aggressivt igjen (til nok spillere ble slått ut av turneringen) . Men det er visse uenigheter om hvorvidt dette er en god strategi eller ikke

Som sammenligning før jeg fulgte robz1's advise gikk jeg alltid for toppen fra start til slutt. Dette gav langt dårligere resultater enn når jeg seilte på motspillernes stacks. Eksempelvis, når jeg klarte å havne blant topp 100 i en turnering med 1000+ spillere, i stedet for å seile på stacken og skifte stil, kjørte jeg på samme stil og havnet under premieposisjon, mens det teknisk geniale med robz1's system satt ut i flerbordsturnering var at så lenge det blir slått ut spillere bak og foran deg så "seilte" jeg på premieposisjon frem til det ble tid for å høyne stacken igjen for å kave seg opp til eksempelvis topp 50, topp 25 og til slutt finalebordet hvor det er dødfødt å spille passivt ...

Lol, leste over innlegget ditt nå Azarat. Sorry, my bad, ble for mye å drekke i natt, kjenner det på hue i dag. Ja, du har nok rett
Vis hele sitatet...
Ingen nødvendighet å unnskylde seg her Noy, jeg leste ikke godt nok innlegget ditt og diskusjonen med Cikey
Når jeg nå leste strategien du snakket om, høres den ganske bra ut.

Etter slik jeg oppfatter det, tror jeg det er noe av den samme strategien jeg bruker på S&G.