Tråd: Poker
View Single Post
Sitat av noy Vis innlegg
Du misforstår Cikey - Azarat spør om hva som funker best når han ligger under i chips på en 9 table S&G! [klippet bort svada].

I dette eksemplet er Azarat underdog og spiller mot spillere med higher stakes enn han selv som han nevner og rådet er tight/aggressive? Vel, er jeg underdog velger jeg å spille tight men veksler bort aggressive med passive mot de med high stakes. I siste instans blir du bare tvunget all in med resten av chipsa dine og faller ut. Jeg sier ikke at tight aggressive ikke burde spilles, jeg sier at det er smart å fremlegge strategien for når du skal spille det og når du ikke skal spille det. 1-bords S&G har jeg sjeldent sett at underdogs kommer noen vei med t/a.
Vis hele sitatet...
Dersom vi begrenser strategien utelukkende til den situasjonen blir poenget mitt enda viktigere og er fremdeles helt korrekt. Dersom du er shortstack må du i alle fall være aggressiv når du har legitime hender. Isoler mot bigstacks som vil calle med en langt større range enn mid stacks, og du MÅ få verdi ut av hendene dine. Det siste du vil gjøre er å bli blindet ut og i beste fall få en av de siste pengepremiene.

Jo nærmere boblen du kommer jo større blir rangen bigstacks vil calle deg med og du kan løse litt opp.

Ved å bli for passiv som shortstack kan du kanskje lime deg inn i pengene litt oftere, men du vil tape veldig mye verdi i forhold til hva du kunne vunnet med en mer optimal strategi.
Sist endret av Cikey; 1. januar 2012 kl. 19:36. Grunn: IPad autocorwrecks