Tråd: Poker
View Single Post
Vel, den "elendige" strategien fikk meg med til "100K Nightly Grand" på pokerstars.com hvor jeg endte som nummer 1 i en satelitt som delte ut 11 tickets av totalt 220 turneringsspillere til denne turneringen. Skal ikke si hvordan jeg endte på "100K Nightly Grand" (buy in 162$) jeg, men jeg kan love deg at abc poker på de bordene var kamikaze-spill (100K den gang var et sted mellom kr 600-800.000). Du kan argumentere om at det blir forskjellig å spille med underkant av en million i potten kontra noen tusenlapper, men med din logikk skulle det være underholdning å spille i slike tournaments med spillere som normalt kjemper om plasser til å spille mot toppspillere som de du leser om på pokerstars?

At tight aggressive skal være kommandoen i 9-table S&G høres lite ABC-poker ut? Lenge siden du har spilt nettpoker-turneringer Cikey? Det er ikke like enkelt som tidligere! Det høres ut som ABC-poker for MTT og 5- eller 6-table tournaments og til og med her rådes det til å bytte mellom tight og passivt spill, kontra mtt. Men at de fleste nettguruene hauser om tight aggressive play for mtt er ABC-poker, er det liten tvil om - og det funker! Men at de hauser om t/a kontra t/p i flerbordsturneringer eller 1-bords S&G høres suspekt ut?

Spesielt i flerbordsturneringer kan du rett og slett ikke folde nok! Kunsten er å kunne slippe fra seg gode hender hvis du mistenker at motspillerne har bedre enn deg! Du må benytte forskjellige system og strategi for å overleve i forskjellige turneringer. Klassisk ABC poker lister opp fire forskjellige spillertyper: Tight/Loose, Passive/Aggressive. Det høres jævlig smart ut å spille tight/aggressive som underdog i en 1-bordsturnering 9 player Sit & Go før du har nådd topp 5! Blindsa stiger fort i 1-table S&G 9 players ja! Det skal jeg love deg! Det er derfor det er genialt å flyte på premieposisjon med high stake som robz1 sa fremfor å bli spist av blinds og bad beats!

Nei, Azarat, les heller igjennom Negreanus bok fra perm til perm, lær deg oddstelling og BRM og styr unna klassisk ABC-poker på annet enn MTT 5- eller 6-tables, der funker ABC-pokeren fint som fjell!! Svake spillere i en 1-table S&G 9 players kan dukke opp, men jeg har sjeldent opplevd svake spillere på 1-tables S&G's i det hele tatt! Det er en grunn for at de spiller 1-table S&G og det er en grunn for hvorfor jeg ikke liker å spille 1-table tournaments i det hele tatt

Om du ikke forstod det så var sistnevnte ment å være sarkastisk. Svake spillere tror jeg unngår S&G turneringer, spesielt 1-tables