Tråd: Poker
View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Passivt spill er sjelden/aldri en god ide. Tight agressivt spill er nøkkelen. På lave nivåer spiller du få hender og spiller dem hardt. Bløff minst mulig, kort og godt: spill abc poker.

Når motstanden blir bedre kan du begynne med mer kreativt spill / bluffs i korrekte situasjoner.
Vis hele sitatet...
Wtf? passivt spill er sjelden/aldri en god ide? Hvordan har Brunson klart seg så godt da? Thight aggressivt spill er nøkkelen på et flerbordsturnering med 360+ ja, på 9 table sit & go har jeg aldri opplevd at aggressivt ut er noen god ide! Du spiller for å overleve, ikke stacke! Er det bare jeg som kjenner igjen robz1'ns advise her eller? Høres ut som et råd for zynga sit & go det her jo! Cash games er noe annerledes siden - som robby sa - det bare er å rebuye. Gamble på 9-table sit & go før payout position har jeg ingen tro på. Å flyte på higher stakes som robz1 nevner er jo drømmen! Thight aggressive med så få spillere er coinflipping de luxe!

Gi faen i kreativt spill og bluff! Er du nybegynner så bløff aldri! Bløff kun når outsa er antatt likt fordelt mellom motstanderne og du antar du ligger med dårligere outs, som når en flash draw ligger på bordet og du antar du har en fordel mens du i virkeligheten har en lavere outs. Skal du vinne eller underholde! Gi faen i kreativt spill - du har boka av Daniel Negreanu har du ikke? Hvor ofte hinter han til kreativt spill i den boka? Det er for facebook zynga, spill for å vinne - ikke entertaine!!

flush draw skal det være - for mange øl, for sent! Gid natt, folks! Igjen: Godt nytt år

På 5- og 6-tables derimot er det en annen sak. Du kommer ingen vei uten å bløffe der, men da er du nødt til å skifte mellom loose aggressive og tight aggressive for å slå ut flest motstandere og stacke. Det gjør du kun med maksimalt aggressivt spill og usedvanlig mange bløff til du når premieposisjon, så går du fra bordet en 10 minutters tid eller lengre (ikke akkurat fair play) og vender tilbake med samme attitude. 9-tables kan du selvsagt ikke spille med samme system eller strategi - det er for kamikaze spillere og løse kanoner!