View Single Post
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Har solgt drosja og grodd ut igjen mohawken jeg nå. Skal ha juleverksted hele året. Hadde jeg kommet over noe speed så hadde det sikkert blitt både èn og to landsbyer, kanskje de til og med hadde proklamert selvstendighet og ordna seg en grunnlov.

Fra spøk til Halvor så har jeg faktisk noen ideer, men jeg må få ordnet noe annet materiale. Leire er noe klineri å drive med. Tror jeg skal prøve å lage papirmaché (heter det det?), sånn med dopapir, lim, gips, mel, olje og såpe? Er det noen her som har noen erfaring med det?

Når vil du komme på rødvin og steinkasting vindaloo?



Takk for det! Setter pris på tilbakemeldinger
Vis hele sitatet...
Leire blir fort litt grisete, men det må man nesten bare tåle om man skal drive med det, leire holder jo også gjerne lenger, er penere å se på rent estetisk og lettere å male og få ordentlige flater.

Pappmasje kan lages på 2 måter
Lim og vann eller mel og vann.
Du trenger ikke såpe, olje, eller gips.
http://wkino.sarpat.com/hvordan-lage-pappmasje

Dopapir funker vel sikkert det også, men aldri hørt eller sett noen bruke det for å lage det med, vanligvis er det avispapir som blir brukt.

Netting av noe slag, ballonger i forskjellige fasonger og størrelser, en flaske, sånne fuzzy ståltrådgreier (glemt hva det heter) ståltråd eller andre ting er også veldig greit å bruke til å lage former med.

Feks:
Blåser du opp en ballong, fyller halve med pappmasje og lar det tørke, så sprekker du ballongen og fjerner den, vipps og har en hjemmelaget bolle til feks chips eller smågodt.