View Single Post
Jeg sitter med det inntrykket at på mindre tettsted, spesielt jo lengre nord man kommer som består av et innbyggertall på noe fra rundt 5000 til 15000 der en plass, da er det amfetamin som gjelder for alle penga. Bor selv i en liten, klaustrofobisk kommune med 7000ish innbyggere og uten tvil er det amfetamin som dominerer til topps her og i nabokommunene. Så skulle jeg tjent mest mulig her jeg bor så hadde det nettopp blitt amf å kjøpe for å selge videre.

Oslo er jo omtalt som selveste heroinhovedstaden i Europa, så hadde jeg bodd der istedenfor så ville valget endt på heroin uten tvil. Der er det mest penger å hente inn fordi det er så utrolig mange som er avhengig av det. Moralsk sett er det jo litt vanskeligere valg, og det ville ihvertfall ikke vært med lett hjerte å være den som hadde bidratt til at heroin hadde florert lettere tilgjengelig i Oslo sine gater.

Dere som sier molly, psykadelika og den slags rusmidler som ikke er avhengighetsskapende, er dere så sikker på at akkurat dette ville gitt mest fortjeneste? Eller er det bare fordi det er rusmidlet dere liker best å bruke selv og dermed kunne tenkt å oppdrive og selge det? Jeg tenker at dette er jo varer som blir sjeldnere smuglet inn i landet fordi etterspørselen ikke er like stor slik som opiater/kokain/speed/cannabis/benzo er. Derfor virker det for meg at det ville vært naturlig at det gir vesentlig mye mindre profitt i å selge det som ikke gjør våre kjære landsmenn avhengig.
Sist endret av FrkRabagast; 10. desember 2020 kl. 22:01.